چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 79172
منبع : خبرگزاری ايرنا

شاخص های اسکیت بانوان قم ۹۰ درصد رشد داشته است

قم نيوز : رئیس هیات اسکیت قم با اشاره به توسعه این ورزش به ویژه در بخش بانوان گفت: شاخص های این رشته ورزشی در استان در سال های اخیر از نظر کمی و کیفی بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.
شاخص های اسکیت بانوان قم ۹۰ درصد رشد داشته است
شاخص های اسکیت بانوان قم ۹۰ درصد رشد داشته است
به گزارش قم نیوز حمید جلیلی افزود: ۴۳۰ ورزشکار بیمه شده زیر نظر هیات اسکیت قم مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۹۰ ورزشکار را آقایان و ۲۴۰ ورزشکار را نیز بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری صورت گرفته در توسعه زیرساخت های اسکیت بانوان در استان، این رشته ورزشی به ویژه در رشته اینلاین هاکی با رشد قابل توجهی در شاخص ها همراه بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ مکان ویژه اسکیت بانوان در قم وجود دارد اظهار داشت: تعداد مربیان بانوی استان از ۳ مربی در سال ۹۵ با رشد ۴ برابری به ۱۲ تن افزایش یافته است.

جلیلی برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری را از جمله اولویت های این هیات برای توسعه اسکیت در استان دانست و ادامه داد: شهریور ماه امسال کلاس مربیگری و داوری درجه ۳ اسکیت برگزار می شود ضمن اینکه در سال گذشته نیز ۱۳۰ تن در دور های آموزش مربیگری و داوری این هیات شرکت کرده اند.

وی افزود: بانوان اسکیت باز استان از سطح کیفی مناسبی برخوردار هستند و این موجب شده تا برای نخستین بار در تاریخ اسکیت قم، چهار تن از بانوان این استان به اردوی تیم ملی اینلاین هاکی کشور دعوت شدند.

وی با بیان اینکه تیم اینلاین هاکی بانوان قم برای نخستین بار سال گذشته در لیگ برتر کشور حضور یافت، ادامه داد: با توجه به هزینه های بالای شرکت در مسابقات این لیگ و همچنین با توجه به اینکه علاوه بر مسابقات لیگ، مسابقات قهرمانی کشور نیز حکم انتخابی تیم ملی را دارد، به جای سرمایه گذاری برای حضور در لیگ برتر، حضور قوی در مسابقات قهرمانی در دستور کار قرار دارد.

جلیلی گفت: هدف نهایی تمام برنامه های هیات اسکیت استان، دیده شدن ظرفیت ورزشکاران قم در سطح کشوری و عضویت آنها در تیم های ملی است که در این زمینه اخذ میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های اسکیت قم، این استان سال گذشته موفق به اخذ میزبانی مسابقات اینلاین هاکی بخش پسران کشور و درسال جاری نیز میزبانی رولبال بزرگسالان بانوان کشور شده است که این موضوع در تاریخ ورزش اسکیت استان بی سابقه است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0yde.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما