شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 79497
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: اراضی واگذار شده برای ساخت انرژِی خورشیدی باید تعیین تکلیف شود

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر اینکه اراضی واگذار شده برای ساخت انرژِی خورشیدی باید تعیین تکلیف شود گفت: باید بر اساس اهلیت‌سنجی و اولویت‌های برنامه‌ مواردی که واگذار شده اما منجر به سرمایه‌گذاری نشده به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.
استاندار قم: اراضی واگذار شده برای ساخت انرژِی خورشیدی باید تعیین تکلیف شود
استاندار قم: اراضی واگذار شده برای ساخت انرژِی خورشیدی باید تعیین تکلیف شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، با تأکید بر مطرح‌ شدن انتقادات و پیگیری پیشنهادات اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با وجه اقتصادی‌اش با پروژه‌های دیگر تفاوتی ندارد و مسئله‌ای که باید دقت کرد مقاومتی بودن این پروژه‌ها بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

استاندار قم با بیان اینکه در برنامه‌ریزی سال 98 وجه مقاومتی بودن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید به منصه ظهور برسد، افزود: پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته به نام اقتصاد مقاومتی مطرح بوده پروژه‌های مصوب هستند، پروژه‌های انجام‌ شده را دست‌مریزاد می‌گوییم و باید دستگاه‌های انجام دهنده تشویق شوند.

وی ادامه داد: این جلسات فتح بابی است تا دقت نظر داشته و در مورد پروژه‌های متوقف‌شده تصمیم‌گیری شود، حتماً در یک جلسه اختصاصی باید دستگاه‌های مرتبط با پروژه‌های متوقف‌شده نظرات کارشناسی خود و دلایل توقف را ارائه دهند.

سرمست در مورد اتصال سیلوی مرکزی قم به راه‌آهن نیز گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این زمینه مسئولیت داشته و باید در رابطه با پیگیری مسئله  اتصال سیلوی مرکزی قم به راه‌آهن بحث و بررسی صورت بگیرد تا به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه 34 پروژه‌ای که برای سال 98 ابلاغ‌ شده باید گزارش کار خود را ارائه دهند، مطرح کرد: برای پروژه‌های سال 98، اجازه نمی‌دهیم مسئولان دلایل عدم پیشرفت پروژه‌ها و مشکلات را توجیه کنند و اگر مشکلی هست حتماً باید در جلسات مطرح‌شده و موردبررسی قرار بگیرد.

وی افزود: واگذاری‌هایی که در گذشته در زمینهٔ ساخت انرژِی خورشیدی اتفاق افتاده و هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری صورت نگرفته باید شرکت توزیع برق تعیین تکلیف کند.

سرمست با تأکید بر اینکه موانع واحدهایی که سرمایه‌گذاری را شروع کرده و اقدام کرده‌اند باید موانع برطرف شود، خاطرنشان کرد: اراضی واگذار شده برای ساخت انرژِی خورشیدی باید تعیین تکلیف شود، باید بر اساس اهلیت‌سنجی و اولویت‌های برنامه‌،‌ مواردی که واگذارشده اما منجر به سرمایه‌گذاری نشده به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.

وی در مورد ابعاد شهر هوشمند نیز گفت: ما یک سری زیرساخت‌های فنی و سخت‌افزاری و یک سری الزامات فرهنگی و اجتماعی و نرم‌افزاری برای شهر هوشمند نیاز داریم، چه‌ بسا تمام الکترونیکی کردن نیاز به یک برنامه‌ریزی بلندمدت دارد که با برنامه‌ریزی بتوان به اهداف مورد نظر دست‌یافت.

سرمست در پایان عنوان کرد: شهرداری باید برنامه زمان‌بندی‌شده در زمینهٔ الزامات، انتظارات و اقدامات شهر هوشمند ارائه دهد، آنگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحقق فرایندها، الزامات و انتظارات را موردبررسی قرار دهد تا اینکه مشخص شود چه میزان سازمان‌های ذی‌ربط باید پای‌کار بیایند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfejde.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما