چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 79627
منبع : خبرگزاری ايرنا
جانشین دبیر ستاد امر به معروف قم:

تذکر لسانی نسبت به بدحجابی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

قم نيوز : جانشین دبیر ستاد امر به معروف قم گفت: زمانی که فرهنگ تذکر لسانی نسبت به بدحجابی به فرهنگ عمومی تبدیل شود، نیازی به حضور ستاد امر به معروف نیست و هر فردی منکر احتمالی را ببیند، می تواند تذکر دهد و به طور مسلم اثرگذار خواهد بود.
تذکر لسانی نسبت به بدحجابی به فرهنگ عمومی تبدیل شود
تذکر لسانی نسبت به بدحجابی به فرهنگ عمومی تبدیل شود
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی حسینی افزود: از هفته آینده مانورهایی با محوریت ستاد امر به معروف در مرکز شهر اجرا شود تا فرهنگ تذکر لسانی پیرامون حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه و به فرهنگ عمومی تبدیل نماییم.

وی اضافه کرد: در این مانور از نیروهای خواهر استفاده می شود، زیرا معتقد هستیم اگر خواهران در زمینه حجاب به خواهران تذکر دهند نتیجه بهتر و حواشی کمتری در پی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا واحد خواهران ستاد امر به معروف با همکاری مجامع دیگر از جمله سپاه علی بن ابیطالب (ع)، نیروی انتظامی، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر، جامعه ناصحین و موسسه شمیع عفاف مانورهای مشترک برگزار می کند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه بد پوششی ها در شان استان قم نیست، گفت: البته نسبت به بدحجابی که در شهر قم وجود دارد، برخی سیاه نمایی می کنند، گرچه اعتقاد داریم حتی یک مورد نیز برای قم زیاد است.

وی اضافه کرد: درگذشته حتی به اندازه تعداد انگشتان دست نیز بدحجابی در شهر قم مشاهده نمی شد، ولی امروز با ارتباطاتی که بین قم و استان های دیگر وجود دارد و با گسترش شبکه های اجتماعی، این اتفاق رخ داده که باید فکر اساسی نمود.

وی با اشاره به راهکارهای موثر در زمینه حفظ حجاب شهر قم، بیان کرد: اگر بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را با زبان نرم و روش مناسب در جامعه شکل دهیم، بهترین راه پیشگیری و مقابله با بدحجابی است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف قم تاکید کرد: با روش های تحقیقی و پژوهشی، کرسی های آزاداندیشی، مصاحبه تلویزیونی و ساخت کلیپ کار فرهنگی نماییم و افراد را اقناع نماییم که حجاب به نفع آن هاست.

وی افزود: با توجه به بمباران شبهاتی که در فضای مجازی وجود دارد، بسیاری از افراد جامعه در زمینه لزوم رعایت حجاب و عفاف توجیه نیستند و باید بتوانیم اقشار جامعه به ویژه بانوان را نسبت به آسیب های بدحجابی آگاه نماییم.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب مختص خانم ها نیست، گفت: مردان هم باید محجبه باشند؛ ولی متاسفانه چهره و پوشش برخی مردان محجبه نیست.

حسینی بیان کرد: حجاب از ضروریات دین اسلام است و در منابع دینی تاکید ویژه و فراوانی نسبت به حفظ حجاب شده است.

وی افزود: در سال های اخیر دشمنان داخلی و خارجی دین اسلام و شبکه های اجتماعی تبلیغات زیادی علیه حجاب انجام می دهند و افراد روشنفکر مآب نیز بحث حجاب اختیاری را مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته نیز تبلیغات مشابه بوده است، ولی امروز با روش های جدید اقدام به چنین تبلیغاتی می کنند و به اسم دموکراسی و آزادی سعی دارند تا ریشه حجاب را که از ضروریات دین است، تخریب نمایند.

۲۱ تیرماه مصادف با واقعه مسجد گوهرشاد به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdca0in0.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما