پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۲
کد مطلب : 79639
منبع : خبرگزاری فارس

مدیریت 10 مدرسه بر مبنای آموزه‌های دینی اسلام

قم نيوز : مدیر مجتمع فرهنگی تربیتی توحید از مدیریت 10 مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف توسط این مجتمع یاد کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قابلیت اجرا در مدارس را ندارد و تا زمانی که ما نتوانیم کلیات را تبدیل به برنامه و کتاب کنیم نخواهیم توانست به موفقیت برسیم.
مدیریت 10 مدرسه بر مبنای آموزه‌های دینی اسلام
مدیریت 10 مدرسه بر مبنای آموزه‌های دینی اسلام
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رضا فرهادیان ظهر امروز طی نشست خبری که با موضوع نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه‌سازی ارزش‌ها در سالن جلسات ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی تربیتی توحید، نخستین مجتمع غیردولتی فرهنگی و تربیتی در استان قم است، اظهار کرد: بدون ورود مردم در نظام آموزشی همچنان با مشکلات مختلف در این نظام روبرو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مبانی مدارس بر اساس آموزه‌های دینی ساخته نشده است مجتمع فرهنگی تربیتی توحید را با محوریت راه‌اندازی مدارس اسلامی تشکیل  داده و در نظام آموزشی و پرورشی کشور طرح‌ها و ایده‌های جدیدی را ارائه کرده‌ایم.

مدیر مجتمع فرهنگی تربیتی توحید خاطرنشان کرد: اکنون مسؤولیت نزدیک به 9 مدرسه را بر عهده داریم و یک مدرسه دولتی با عنوان شیخ انصاری را نیز در حاشیه شهر مدیریت می‌کنیم که یکی از بهترین مدارس دولتی قم در حاشیه شهر است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تغییر نظام آموزشی و پرورشی مدارس کشور هستیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم نگاه معلم و مدرسه را نسبت به انقلاب تغییر دهیم همه ارزش‌های جامعه نیز به دنبال آن تغییر خواهد کرد و با یک مدرسه خوب می‌توانیم به یک جامعه خوب برسیم.

فرهادیان عامل بسیاری از مشکلات کشور را نبود تربیت صحیح در مدارس دانست و گفت: بیش از هفت سال است که سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تدوین شده و رهبری نیز تاکید دارند که باید این سند به مرحله کاربردی شدن برسد و هدف ما نیز در مجتمع توحید کاربردی کردن سند آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان با تکیه بر آموزه‌های دینی است.

وی از اشاره سند تحول آموزش و پرورش به کلیات دینی یاد کرد و افزود: این سند قابلیت اجرا در مدارس را ندارد و تا زمانی که ما نتوانیم این کلیات را تبدیل به برنامه و کتاب کنیم نخواهیم توانست به موفقیت برسیم.

فرهادیان با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش در حوزه‌های پرورشی فقط به کلیات پرداخته است، تصریح کرد: همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه‌سازی ارزش‌ها تلاش می‌کند تا دستاوردهای علمی معلمان را در حوزه‌های مرتبط جمع‌آوری کرده و منابع فکری مطلوبی را برای آموزش و پرورش فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: پوستر این همایش هنوز روی میز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و وزارت آموزش و پرورش است و همچنان مسؤولان درحال مطالعه هستند تا قبول کنند که آیا این همایش تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdn905.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما