پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 79644
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر عامل راه آهن:

قطار تهران به آنکارا راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار تهران به وان و تهران به آنکارا در آینده نزدیک خبر داد.
قطار تهران به آنکارا راه‌اندازی می‌شود
قطار تهران به آنکارا راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز سعید رسولی در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به تلاش راه آهن برای تأثیرپذیری کم از تحریم‌ها، افزود: ۱۳ هزار کیلومتر خط راه آهن در سراسر کشور برای عبور و مرور مورد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن ایران از جمله مسیرهای ریلی مهم دنیا است، افزود: دستاوردهای تحریم‌ها در حوزه تولید در مجموعه راه آهن به خوبی قابل مشاهده است.

مدیرعامل راه‌آهن کشور بیان کرد: ایران جزو هشت کشور دنیا قرار دارد که از سیستم سیگنالی برخوردار است.

وی با اشاره به تعامل با راه‌آهن‌های منطقه برای به دست آوردن بازار بین‌المللی، افزود: با انعقاد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای تولید هزار دستگاه لوکومتیو و تولید و بازسازی انواع واگن‌های مختلف اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تلاش راه آهن برای بهره‌وری بیشتر، تصریح کرد: توسعه راه آهن با توجه به مزایای قابل توجه آن مورد توجه دولت‌ها قرار دارد.

رسولی بیان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل اقدامات مهمی را انجام می‌دهد که از جمله می‌توان به راه اندازی قطار تهران به وان و تهران به آنکارا در آینده نزدیک اشاره کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjxmea.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما