پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79648
منبع : خبرگزاری مهر
معاون وزیر راه:

شلمچه و بصره با خطوط ریلی به هم متصل می‌شوند

قم نيوز : معاون وزیر راه از تصال خطوط ریلی شلمچه به بصره خبر داد و گفت: این راه ارتباطی می‌تواند یک شریان ارتباط شرقی غربی جدیدی ایجاد کند.
شلمچه و بصره با خطوط ریلی به هم متصل می‌شوند
شلمچه و بصره با خطوط ریلی به هم متصل می‌شوند
به گزارش قم نیوز سعید رسولی پس از افتتاح پروژه بازسازی خط آهن ساقه - گارمانوری در قم، در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل راه آهن استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه در طول هفت کیلومتر و اعتبار ۹ میلیارد تومان در قم به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از اجرای طرح قطار قم- تهران- اصفهان خبر داد و تصریح کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران براساس قانون؛ مسئول اجرای این طرح بود اما با موافقت اصولی وزیر مقرر شد عملیات اجرایی این طرح را شرکت ساخت زیربنای حمل و نقل انجام دهد که به زودی این طرح با شتاب بیشتری نسبت به گذشته اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور با اشاره به اینکه شهر قم مقصد گردشگران مذهبی است، گفت: همین موضوع موجب شده که این شهر در مسیر قطار سریع السیر تهران قم اصفهان قرار بگیرد و مردم قم نیز بتوانند از این قطار استفاده کنند.

وی زمان بندی اجرای این طرح را مورد توجه قرار داد و گفت: زمانی که برای بهره برداری از این پروژه در نظر گرفته شده، چهار ساله است و از نظر مالی نیز از منابع خارجی تأمین می‌شود.

رسولی در ادامه سخنان خویش مرجع تعیین قیمت بلیط قطار را هیئت مدیره شرکت راه آهن ذکر کرد و گفت: قطارها براساس امکاناتی که دارند به درجات گوناگون تقسیم شدند که هر مسافر هنگام تهیه بلیط می تواند از امکانات هریک از این قطارها مطلع شود.


جمع آوری خطوط راه آهن از سطح شهرها

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به جمع آوری خطوط راه آهن از سطح شهرها اشاره و بیان کرد: این بحث از گذشته مطرح بود و این در حالی است که در شهرهای بزرگ دنیا خطوط آهن با چند ایستگاه به مردم خدمات رسانی می کنند.

معاون وزیر راه، با تاکید براینکه ایستگاه قطار تهران به مترو متصل می شود، گفت: باوجود اینکه امکان احداث ایستگاه های قطار به خارج از شهر وجود ندارد، اما قطارهای باربری و تاسیسات سنگین راه آهن به بیرون شهر منتقل شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به انعقاد تفاهم نامه ای با مسئولین قم مبنی بر جمع آوری بخشی از خطوط بدون استفاده راه آهن در شهر قم خبر داد و بیان کرد: خطوطی که در امتداد بلوار امام رضا (ع) قرار دارد به دلیل بی استفاده بودن با تصویب هیئت مدیره راه آهن جمع آوری می شود.

رسولی با بیان اینکه راه آهن در ایران ۹۱ سال است که به مردم خدمت رسانی می کند، تصریح کرد: ۱۳ هزار کیلومتر در کشور خطوط راه آهن وجود دارد که سرمایه بزرگی برای کشور ایران محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از ارائه خدمات تفریحی و اقامتی با همکاری بخش خصوصی در محل ایستگاه‌های قطار خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، ایستگاه های قطار مانند همه دنیا، المان هویت بخشی برای شهرها می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه قطارهای حومه ای متولی ندارد، گفت: در برنامه ششم توسعه شرکت راه آهن متولی این قطارها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به انتقال زائران اربعین با قطار اشاره و عنوان کرد: امسال قطار کربلا برای زائران اربعین را با کیفیت بهتر نسبت به گذشته خدمات رسانی می کند.
رسولی از برطرف شدن مسائل مالی خط شلمچه_ بصره خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر به دنبال انتخاب پیمانکار برای احداث این خط هستیم.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های ریلی با کشورهای مجاور را اولویت شرکت راه آهن است و توافقنامه هایی به همین منظور با کشورهای همسایه برای جابه جایی کالاها از طریق شبکه راه آهن منطقه به امضا رسیده است در این راستا پروژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر در حال اجرا است.

وی یاد آور شد: اتصال خطوط ریلی شلمچه به بصره می‌تواند یک شریان ارتباط شرقی غربی جدیدی ایجاد کند. همچنین مرز جدیدی هم در شمال آذربایجان شرقی مطالعات آن به پایان رسیده که با جدیت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdj905.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما