جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب : 79666
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله سبحانی: بانوان طلبه معارف دینی را در جامعه ترویج دهند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا مبلغان خانم با قرآن و حدیث آشنا شوند و کلام اسلامی را فرابگیرند تا بتوانند به شبهات و سوالات پاسخ بدهند، سخنرانی کنند و در میان بانوان به تبلیغ بپردازند.
آیت الله سبحانی: بانوان طلبه معارف دینی را در جامعه ترویج دهند
آیت الله سبحانی: بانوان طلبه معارف دینی را در جامعه ترویج دهند
به گزارش قم نیوز آیت الله سبحانی در دیدار مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در دفتر معظم له اظهار داشت:بانوان طلبه علاوه بر اینکه در جامعه اثرگذار هستند، در خانواده‌های خود نیز تاثیرات بسیار زیادی دارند و می‌‌توانند بستگان و اقوام خود را هدایت کنند و در میان آن‌ها نیز اثرگذار باشند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان طلبه باید سوره‌هایی از قرآن‌کریم را حفظ باشند،افزود: خواهران طلبه باید به حفظ قران نیز توجه داشته باشند و از این آیات در تبلیغ نیز استفاده کنند و به نهج‌البلاغه نیز توجه داشته‌ باشند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت فعالیت طلاب خواهر تصریح کرد: حدود 80 درصد خواهران طلبه را باید برای تبلیغ و 20 درصد را برای فقه و اجتهاد تربیت کنیم چراکه نیاز ما به تبلیغ بیشتر است و همچنین مدت زمان تربیت یک مبلغ کمتر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در اسلام تصریح کرد: مسئله امروز ما، مشکل حجاب و عفاف است و قول می‌دهم که اگر همین هنجارشکنان در مدرسه‌ای جمع بشوند و یکی از بانوان مبلغ برای این افراد سخنرانی کند تاثیرگذاری بسیار بیشتری دارد نسبت به اینکه یک مرد این کار را انجام بدهد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه از برکات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) گسترش و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران است،ادامه داد: به لطف خدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه خواهران شده است.

وی با بیان اینکه تحصیلات بانوان طلبه باید به‌گونه‌ای باشد که در 4 یا 5 سال به هدف و نتیجه برسند،گفت:باید برنامه‌ریزی شود تا مبلغان خانم با قران و حدیث آشنا شوند و کلام اسلامی را فرابگیرند تا بتوانند به شبهات و سوالات پاسخ بدهند، سخنرانی کنند و در میان بانوان به تبلیغ بپردازند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بانوان طلبه، مبلغ و سخنران تربیت شوند، بسیار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9905.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما