شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۱۹
کد مطلب : 79692
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله علوی گرگانی: منّیت داشتن، انسان را به انحراف می کشد

قم نيوز : حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: منّیت داشتن و خودبینی انسان را در هر درجه و اعتباری که باشد به انحراف می کشد.
منّیت داشتن، انسان را به انحراف می کشد
منّیت داشتن، انسان را به انحراف می کشد
به گزارش قم نیوز حضرت آیت الله علوی گرگانی، شامگاه چهارشنبه در دیدار روسای دانشگاه فرهنگیان کشور اظهارداشتند: کسوت معلمی، رسالت خطیر و مهمی می باشد که به شغل انبیاالهی تشیبه شده است.

ایشان افزودند: معلمی و فرضیه مهم تعلیم و تربیت از ذات اقدس احدیت گرفته شده است بطوریکه خداوند متعال می فرمایند؛« و ما آدم را تعلیم دادیم»، پس نشان می دهد که تعلیم و تربیت ذات حضرت حق است و این رسالتی که شما برعهده دارید، عنایتی از سوی باری تعالی است.

معظم له ادامه دادند: امروز دو نعمت بزرگ الهی شامل حال شما شده است؛ یکی نعمت وجودی خودتان و دیگری رسالت مهم تعلیم و تربیتی که برعهده دارید. رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) در برابر هدایت و تربیت مردم هرگز مزدی نگرفتند و این نشان از جایگاه شأن و مقام معلم دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کردند: انبیا و ائمه (ع) بر ما منّت گذاشتند که هدایت و سروری ما پذیرفتند، ما نیز وظیفه داریم گام بر اساس سیره علمی و عملی ایشان برداریم و تواضع داشته و از خودبینی پرهیز کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کردند: معلمان باید به گونه ای موضوع تعلیم و تربیت را ابتدا در کردار و سپس در گفتار خود نهادینه کنند که در تربیت نسل جوان و نوجوان باقیات و صالحاتی برای خود رقم بزنند.

ایشان تأکید کردند: باید مراقب هواس نفس بود و خود را گُم نکرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccieqm.2bqoo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما