يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79744
منبع : خبرگزاری فارس

نگاه پیشگیرانه در مقابله با آنفلوانزای پرندگان

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برای مقابله با بیماری‌های حیات وحش به ویژه آنفلوانزای پرندگان، با همکاری و مشارکت اداره کل دامپزشکی استان قم رویکرد و اقدامات پیشگیرانه را تقویت کرده ایم.
نگاه پیشگیرانه در مقابله با آنفلوانزای پرندگان
نگاه پیشگیرانه در مقابله با آنفلوانزای پرندگان
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان در سخنانی اظهار کرد: گزارش بازدیدها از مناطق و تالاب‌های استان به صورت منظم و مستمر برای اداره کل دامپزشکی ارسال می‌شود و سطح همکاری‌ها و تعاملات فیمابین بسیار مناسب و مطلوب است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال 97 هیچ موردی از آنفلوانزای پرندگان در کانون‌های تجمع پرندگان مهاجر در استان قم مشاهده نشد، خاطرنشان کرد: با همکاری و مشارکت اداره کل دامپزشکی استان، برای مقابله با بیماری‌های حیات وحش به ویژه آنفولانزای پرندگان، رویکرد و اقدامات پیشگیرانه را تقویت کرده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اجرای پروژه باغ پرندگان در شهر قم تصریح کرد: شهرداری قم باید هرچه بیشتر زمینه نظارت کامل ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی بر اجرای این پروژه را فراهم بیاورد تا در آینده مشکلی از نظر بیماری‌های حیات وحش را شاهد نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز در این نشست بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جوامع بومی و محلی برای مقابله با بیماری‌های حیات وحش تأکید کرد و گفت: واکسیناسیون دام و طیور به ویژه پیرامون مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان قم به خوبی انجام می‌شود.

مهدی رفیعی با بیان اینکه شهرداری قم باید در رابطه با ساماندهی و عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب ورود جدی داشته باشد، گفت: ساماندهی بهداشتی کود مرغداری‌ها و مقابله با دلالان غیرقانونی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، در راستای پیشگیری از آنفولانزای پرندگان بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcay0n0.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما