يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 79750
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس پژوهشکده حج و زیارت:

انسجام اسلامی پیام کنگره حج است

قم نيوز : رئیس پژوهشکده حج و زیارت، با بیان اینکه انسجام اسلامی پیام کنگره حج است گفت: علاوه بر موضوع برائت از مشرکین و سلطه استکبار، مسائل زیست محیطی، انرژی، جوانان، اشتغال، بانوان و مسائل تربیتی امروز به جنبه سیاسی پیدا کرده که باید این موارد نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
انسجام اسلامی پیام کنگره حج است
انسجام اسلامی پیام کنگره حج است
به گزارش قم نیوز علی اکبر ضیایی در همایش تخصصی با عنوان «حج، انسجام اسلامی و آینده همگرایی در جهان اسلام»، در پژوهشکده حج و زیارت در قم، با اشاره به اینکه باید در جهت همگرایی جهان اسلام بر اساس کنگره عظیم حج قدم برداشت، افزود: حجم پژوهش‌های علمی و تخصصی بر اساس استانداردهای علمی در کشور با توجه به موضوعات راهبردی و کاربردی مورد نیاز جهان اسلام بسیار بی نظیر و چشمگیر است.

وی، جوان گرایی را لازمه حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: میدان دادن به جوانان متخصص، حرکت به سمت اهداف بلند انقلاب اسلامی را شتاب می‌دهد که در این راستا استفاده از ظرفیت جوانان در مراکز تصمیم گیری و پژوهشی ضروری است.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت، با اشاره به خروج آمریکا از معاهدات بین المللی از جمله معاهده محیط زیست پاریس گفت: همه متفکران بر این نکته اتفاق نظر داشتند که خروج آمریکا از معاهده زیست محیطی پاریس منجر به انزوای بیشتر آمریکا می‌شد و این موضوع نشان داد که می‌توان محیط زیست نیز به یک مساله سیاسی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: وقتی مسائل محیط زیست می‌تواند سیاسی بشود، بسیاری از مسائل می‌تواند به عنوان یکی از محورهایی باشد که در کنگره جهانی حج مطرح و از فرصت حج برای تبادل نظر در این زمینه استفاده شود.

ضیایی تاکید کرد: سلطه در رأس مظاهر سیاسی استکبار است ولی امروز شاهد هستیم تهاجم فرهنگی، تربیت کودکان و مسائل پیرامون ماهواره و فضای ناشی از اینترنت و آب، همه جنبه سیاسی پیدا کرده است.

وی با اشاره به تدوین بیش از یک هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب پیرامون حج در این پژوهشکده گفت: پژوهشکده حج و زیارت در پژوهش‌های خود از مسائل سنتی پیرامون حج فراتر رفته و به تولید محتوا پیرامون مسائل جدید و نو گام برداشته است و در تلاش است تا ارتباط‌های عملی خود را با سایر مؤسسه‌های پژوهشی کشور گسترش دهد.

این همایش تخصصی در ۲ بخش «حج، چشم انداز نظم منطقه‌ای اسلامی» و هم چنین «حج و دیپلماسی عمومی» برگزار شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchvqnq.23nwmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما