يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 79751
منبع : خبرگزاری فارس

لزوم توجه به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع)

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: باید به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع) توجه شود تا به نیازهای نظام اسلامی پاسخ بدهیم.
لزوم توجه به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع)
لزوم توجه به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع)
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام نجف لک زایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به مساله پرداختن به سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در دهه‌های اخیر رویکرد جدیدی در پرداختن به سیره اهل‌بیت(ع) آغاز شد که شهید سید محمد باقر حکیم و آیت‌الله آصفی جزو پیشگامان در این عرصه برای توجه به نقش  ائمه معصومین(ع) در عرصه راهبردی و تمدنی بودند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دهه 50 شمسی به بررسی زندگی اهل‌بیت(ع) پرداختند و مباحث ایشان در کتاب‌هایی همچون انسان 250 ساله انتشار یافت.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: تاریخ باید در خدمت توانمندسازی علوم انسانی باشد و باید از این منظر به تدوین سیره اهل‌بیت(ع) در ابعاد مختلف پرداخته شود.

لک زایی با اشاره به آثار جدید پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در این آثار برای پرداختن به سیره اهل‌بیت(ع) به کتاب‌های حدیثی اربعه شیعه مراجعه شد، در حالی که در گذشته در آثار سیره ای، معمولا منابع تاریخی ملاک بودند.

وی ادامه داد: چون ائمه معصومین(ع) تا آخر تاریخ را می‌دیدند، سیره اهل‌بیت(ع) می‌تواند همیشه ملاکی برای بشریت باشد.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم افزود: باید دانش تاریخ جلوتر بیاید و سطح بالاتری را مطرح کند، علمای تاریخ و پژوهشگران علوم دیگر باید به پژوهش‌های مشترک بپردازند.

لک زایی با اشاره به لزوم پرداختن به سیره راهبردی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: توجه به سیره راهبردی ائمه معصومین(ع) می‌تواند که نگاه ما را به زندگی اهل‌بیت(ع) عوض کند، سیره، راهبرد و هدایت به سمت عقلانیت و در نهایت تقویت دینداری است تا به جامعه دین‌دار پیشرفته برسیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سیره امنیتی ائمه معصومین(ع) توجه شود تا به نیازهای نظام اسلامی پاسخ بدهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizyay.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما