يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 79755
منبع : خبرگزاری فارس

منبر رفتن و بیان معارف دین پرداخت زکات علم علما است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با اشاره به علاقه خود به منبر و بیان معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) و تبلیغ دین مبین اسلام گفت: مردم علاقه‌مند هستند که علما منبر بروند و پاسخ سؤالات خود را از اهل علم بشنوند.
منبر رفتن و بیان معارف دین پرداخت زکات علم علما است
منبر رفتن و بیان معارف دین پرداخت زکات علم علما است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی استاد حوزه علمیه نجف اشرف و بنیان‌گذار مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) با اشاره به آیه شریفه نَفر که می‌فرماید: «لِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَیهِمْ» اظهار کرد: تبلیغ اسلام و پاسخ سؤالات و رد شبهات و انحرافات از وظایف مهم علما و فقهای شیعه است.

وی با اشاره به علاقه خود به منبر و بیان معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) و تبلیغ دین مبین اسلام ابراز کرد: مردم علاقه‌مند هستند که علما منبر بروند و پاسخ سؤالات خود را از اهل علم بشنوند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در مورد توسل به حضرت اباعبدالله (ع) و روضه‌خوانی باید نظر و عنایت خود آن حضرت مدد کند تا مجلس به آن توجه معنوی و گریه برسد.

آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی نیز در این دیدار اظهار کرد: ای‌کاش همه حوزویان این عقیده را داشته و زکات علم خود را با منبر رفتن و بیان معارف دین ادا می‌کردند.

وی ادامه داد: برای مردم مهم است که یک مجتهد و استاد حوزه منبر برود، این کار بر استواری عقیده مردم می‌افزاید.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف افزود: ما از مرحوم آیت‌الله شیخ احمد رحمانی همدانی و مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالحسین خراسانی (واعظ) در مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) برای سخنرانی و روضه‌خوانی استفاده می‌کردیم و منبر این دو بزرگوار که مجتهد مسلم بودند در مردم تأثیر فراوان داشت.

بحرالعلوم میردامادی با تأکید بر اینکه از علماء عظیم‌الشأنی که منبر می‌رفتند می‌توان به فقیه اصولی و متکلم و مفسر بزرگ مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین طیب اصفهانی اشاره کرد، گفت: آن مرحوم اطیب البیان وکتاب کلم الطیب را در تفسیر و عقاید نوشته‌اند.

وی افزود: آن مرحوم با توجه به این‌که در حوزه علمیه نجف اشرف مشغول دروس علمیه بوده و از شاگردان مرحوم آیت‌الله میرزای نائینی و از مجتهدین عالی‌مقام به‌حساب می‌آمدند ولی بعد از رجوع به اصفهان به منبر و بیان معارف اسلام و روضه‌خوانی اهمیت فراوان می‌دادند و حتی در روضه‌های هفتگی شرکت می‌کرد.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) در پایان بابیان اینکه یکی از آثار مهم آن عالم بزرگ در کلام و عقاید کتاب سبیل النجات است، ابراز کرد: مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) درصدد است این کتاب ارزشمند را به چاپ برساند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccpmqm.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما