چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 79864
منبع : خبرگزاری فارس

پژوهش‌ها در استان کاربردی شوند

قم نيوز : استاندار قم گفت: پژوهش‌ها در استان باید کاربردی باشند و از سیاست‌گذاری‌ها در استان قم پشتیبانی علمی صورت بگیرد.
پژوهش‌ها در استان کاربردی شوند
پژوهش‌ها در استان کاربردی شوند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست سه شنبه شب در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تشکیل شورای مهارت در استان قم اظهار کرد: این شورا می‌تواند که به عنوان یک گروه کاری ذیل کارگروه آموزش استان تشکیل شود و کلیات ایجاد آن در استان قم تصویب است.

وی ادامه داد: کارگروه آموزش و پژوهش استان قم باید در هر فصل یک بار جلسه برگزار کند، البته پیش بینی برگزاری جلسه فوق العاده آن در هفته پژوهش نیز شود.

استاندار قم افزود: امکان تشکیل چهار گروه کاری ذیل کارگروه آموزش و پژوهش استان قم وجود دارد، به عنوان مثال گروه کاری آموزش می‌تواند بیشتر به آموزش رسمی و گروه کاری مهارتی به آموزش غیررسمی بپردازد، البته جامعه هدف آموزش‌های مهارتی شامل آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز می‌شود.

سرمست با اشاره به محورهای کاری کارگروه پژوهش استان قم اظهار کرد: یکی از محورهای این کارگروه می‌تواند که تشکیل سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی استان باشد، به بانک جامع اطلاعات پژوهش و فناوری استان قم نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: عدم ارتباط بین پژوهش و صنعت یک خلا است که باید سعی کنیم که این خلا در استان قم به حداقل برسد، پژوهش‌ها در استان باید کاربردی باشند و از سیاست‌گذاری‌ها در استان قم پشتیبانی علمی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoj05.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما