چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب : 79918
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد:

تربیت ۵۰۰ استاد تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه خواهران

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سال گذشته ۵۰۰ استاد در عرصه تفسیر قرآن کریم تربیت شدند و امسال نیز یک دوره تکمیلی برای برخی از این اساتید برگزار می‌شود.
تربیت ۵۰۰ استاد تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه خواهران
تربیت ۵۰۰ استاد تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام بهجت‌پور در کارگروه قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خواهران که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: سطح دو بخش اصلی و پایه حوزه علمیه خواهران بوده و بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سطح دو فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: سطح دو حوزه‌ علمیه خواهران باید مهارت ارتباط با منابع اصلی دین و توانایی استفاده عام از این منابع را برای خواهران طلبه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خاطرنشان کرد: قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین منابع ما است و حدود ۲۲ واحد از مجموع واحدهای درسی حوزه‌های علمیه خواهران مربوط به مسائل قرآنی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به مشکلات آموزشی تدریس قرآن در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا طلاب بیش از پیش از قرآن کریم و معارف قرآنی بهره‌مند شوند.

وی به تشریح رویکرد نوین حوزه علمیه خواهران در آموزش قرآن کریم پرداخت و گفت: در این روش طلبه حدود دو تا سه سال روزانه یک ساعت تعدادی از آیات قرآن را قرآن می‌خواند و استاد نیز پیرامون مباحث علمی، قرائت، تجوید و معارف آن آیات توضیحاتی ارائه می‌دهد، این روش بر اساس شیوه‌های تدریسی قرآن کریم توسط پیامبر اکرم(ص) انتخاب شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در این برنامه درسی طلاب خواهر به صورت روزانه با واژه‌شناسی، مفهوم‌شناسی و نکته‌یابی قرآنی آشنا می‌شوند، این کار در رشد علمی طلاب و استفاده از قرآن به‌عنوان یک منبع علمی در پژوهش‌های طلاب تأثیر زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: طلاب در مواجهه با قرآن باید دیدگاهی تربیتی و تحولی باشد بنابراین ما نیز در شیوه نگارش درس و تدریس قرآن کریم باید رویکرد تربیتی و تحولی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در گذشته تدریس تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه خواهران مشروط به داشتن مدرک تخصصی تفسیر نبود و این امر به برند علمی ما لطمه می‌زد، اما امروزه تنها کسانی که دوره سطح سه تفسیر قرآن، کارگاه‌های مهارتی قرآنی و دوره‌های مهارت‌های بیان تفسیر را گذرانده باشد می‌توانند دروس تخصصی تفسیر قرآن را در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: سال گذشته ۵۰۰ استاد در عرصه تفسیر قرآن کریم تربیت شدند و امسال نیز یک دوره تکمیلی برای برخی از این اساتید برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjn05.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما