پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 79919
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام بهجت‌پور:

رقابت جدی میان اندیشه اسلام و غرب در عرصه زنان وجود دارد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی در عرصه بانوان انجام داده‌اند و اکنون نزاع و رقابتی جدی در این زمینه میان اندیشه اسلام و غرب وجود دارد.
رقابت جدی میان اندیشه اسلام و غرب در عرصه زنان وجود دارد
رقابت جدی میان اندیشه اسلام و غرب در عرصه زنان وجود دارد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور سه‌شنبه شب در دیدار با آیت‌الله شیخ‌ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که در قم برگزار شد بیان کرد: شیعه به وجود افرادی مانند آیت‌الله شیخ عیسی قاسم افتخار می‌کند، چراکه ایشان بحرین را از دهان آمریکا بیرون کشید و دیگر این کشور لقمه شیرینی برای آمریکا و استکبار جهانی نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: انقلاب اسلامی ایران عرصه را برای آمریکا تنگ و دشوار کرده است و امروزه شرایط برای تغییر نگاه در بحرین و سایر کشورهای اسلامی آماده شده است.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد و همدلی مسلمانان در کشورهای اسلامی تصریح کرد: ما انقلاب و مسلمانان بحرین را جدای از خود ندانسته و همه عضوی از جامعه اسلامی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در ادامه به بیان توضیحاتی پیرامون حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: در ایران دیدگاه مثبتی نسبت به بانوان در کشور وجود دارد، امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران فرمودند: «من به‌وسیله زنان شاه را از کشور بیرون کردم.»

وی با اشاره به اینکه شورای عالی حوزه‌های علمیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران را به‌عنوان دو نهاد مستقل حوزوی راه‌اندازی کرده است تشریح کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ۲۳ سال است که راه‌اندازی شده است و به دلیل اهمیت زیادی که به بانوان در کشور داده می‌شود حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: طلاب خواهر برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدا یک دوره پنج‌ساله عمومی می‌گذرانند و سپس برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در یکی از  ۱۴ رشته تخصصی مانند فقه و حقوق خانواده، تربیت کودک، تفسیر قرآن و غیره تحصیل می‌کنند، خواهران طلبه در مقطع دکتری حوزه‌های علمیه خواهران نیز می‌توانند در ۵ رشته تحصیلات خود را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به ۵۰ هزار دانش‌آموخته حوزه‌های علمیه خواهران ابراز کرد: ۶۲ هزار نفر خواهر طلبه در مدارس علمیه خواهران کشور در حال تحصیل هستند و به فعالیت‌های علمی، تبلیغی و فرهنگی می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی خواهران طلبه افزود: کتاب‌ها و پژوهش‌های زیادی توسط بانوان طلبه نوشته شده است که آمار آن برابر و یا بیشتر از آمار پژوهش‌ها و کتب برادران حوزوی است، در مسابقات علمی و پژوهشی نیز همواره بانوان حوزوی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه  استقبال زیادی از حضور و مشارکت بانوان در فعالیت‌های علمی و فرهنگی کشور می‌شود تصریح کرد: حدود ۱۰۳ هزار مدرسه زیر نظر آموزش و پرورش در کشور فعالیت می‌کند دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ هزار مدرسه برای تحصیلات دختران است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی در عرصه بانوان انجام داده‌اند و اکنون نزاع و رقابتی جدی در این زمینه میان اندیشه اسلام و غرب وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: برای مقابله با تفکرات غربی در عرصه بانوان مرکز تحقیقات زن و خانواده زیر نظر حوزه‌‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شده است که هدف اصلی آن مقابله با فرهنگ زن‌سالارانه و تفکرات فمینیستی است و کتاب‌ها و تحقیقات بسیار خوبی نیز در این زمینه ارائه داده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش نیز سعی کردیم با توجه به وظیفه مادرانه و دخترانه خواهران طلبه، فاصله کمی میان محل زندگی آن‌ها و مدارس علمیه خواهران وجود داشته باشد.

وی به تشریح مدل‌های آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: با توجه به درس‌ها و رشته‌های تحصیلی، برخی از بانوان طلبه باید روزانه حدود ۵ ساعت در مدارس علمیه خواهران حضور داشته باشند، برخی از خواهران طلبه نیز به‌صورت مجازی و از طریق ارتباط ویدیویی تحصیلات خود را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افزود: معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران عهده‌دار بخش فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی و اجتماعی طلاب و ارتقای مهارتی آن‌ها در این زمینه است.

وی افزود : طلاب حوزه‌های علمیه خواهران جمعیتی پاکیزه، مهذب و خادم مردم هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoo8f.jh8ozi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما