پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 79952
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاد سطوح عالی حوزه:

ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، ثمره تحول مطلوب در حوزه است

قم نيوز : استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بی شک از جمله ثمرات تحول مطلوب در حوزه، ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب است.
ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، ثمره تحول مطلوب در حوزه است
ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، ثمره تحول مطلوب در حوزه است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی با بیان این که تحول در حوزه دارای مراتب و کیفیت های مختلفی است که عرصه های آموزشی، علمی، فرهنگی ، اخلاقی و ... را در برمی گیرد، اظهار داشت: اگر تحول در حوزه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید و با حفظ اصالت های حوزوی صورت گیرد، قطعاً باعث رشد و پویایی علمی طلاب و نیز ارتقای سطح معنویت آن ها خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر معیشت طلاب، کیفیت آموزش و علم آموزی آن ها جزو دغدغه های جدی مدیران و اساتید است که باید بر روی ارتقای آن ها واقعاً فکر جدی کرد، همچنین معنویت طلاب نیز اهمیت فراوانی دارد که البته در این خصوص مباحث بسیاری تاکنون مطرح شده که امیدواریم خروجی مورد نظر را هم در بر داشته باشد.

این استاد حوزه با تاکید بر این که ارتباط قوی و مستمر میان طلبه و استاد از الزامات تقویت سطح علمی و آموزشی حوزه است، گفت: با برخی اصلاحات در روند آموزشی می توان به تحول مورد نظر نزدیک شد، ضمن آن که باید توجه داشت در بحث آموزش، به صرف حضور و غیاب نباید اکتفا کرد، چرا که باید به جنبه های معنوی و فرهنگی و خانوادگی طلاب هم توجه نمود.

وی بیان داشت: در هر صورت همه تلاش ها باید بتواند زمینه ساز تحول در حوزه های علمیه باشد که این تحول خواست جدی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcb59bz.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما