شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 80024
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

طرح های تحولی حوزه باید با محوریت حوزه انقلابی اجرایی شود

قم نيوز : عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طرح های تحولی حوزه باید با محوریت حوزه انقلابی به مرحله اجرا درآید.
طرح های تحولی حوزه باید با محوریت حوزه انقلابی اجرایی شود
طرح های تحولی حوزه باید با محوریت حوزه انقلابی اجرایی شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین مهدی سلیمانی اردهالی با تاکید بر مطلب فوق اظهار داشت: در عرصه های مختلف ما باید شاهد ایجاد تحول در حوزه باشیم، ضمن آن که همان طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده اند، حوزه باید انقلابی بماند و حوزه انقلابی بی شک می تواند تحولات حوزه را به شکلی جلو ببرد که حوزه و روحانیت به خوبی پاسخگوی نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت تحول در عرصه های آموزشی و تحصیلی گفت: در این بخش نیز تحول باید بر اساس و محور حوزه انقلابی باشد و طبعاً اگر مدیر یک مدرسه و یا استادی، انقلابی نباشد، نمی تواند شاگرد انقلابی هم تربیت کند و لذا باید در وهله ی نخست مدیران انقلابی و دغدغه مند بر سر کار باشند تا انشاالله شاهد تحقق حداکثری اهداف و برنامه های تحولی در حوزه باشیم.

نماینده طلاب کاشان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه همچنین افزود: بعد از بحث انقلابی بودن باید به سراغ چالش ها و مشکلات حوزه برویم که البته امروزه مشکلات، شناسایی و احصا شده و بارها بر ضرورت رفع آن ها تاکید شده و ما اگر بخواهیم که یک حوزه انقلابی و در تراز جهانی داشته باشیم، باید به سمت تحول حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: از سویی نباید تلاش ها و زحمات صورت گرفته در گذشته در حوزه را مورد بی توجهی قرار داد به طوری که ما به خصوص نسبت به قبل از انقلاب، تحولات و دستاوردهای بسیاری را شاهد بوده ایم که باید قدردان آن باشیم.

این استاد حوزه همچنین گفت: خوشبختانه آیت الله اعرافی در وضعیت فعلی ، طرح های بسیار خوب و نوگرایانه ای دارد که البته با حفظ سنت های اصیل حوزوی که مورد تاکید و خواست علما و بزرگان است ما باید به سمت تحول با توجه به نیازها و اقتضائات جدید برویم.

وی بیان داشت: امروز شرایط ملی و بین المللی می طلبد که حوزه و حوزویان با نوآوری به سمت اهداف تحولی حرکت کنند به این معنا که ما نیاز به تلفیقی از حفظ سنت ها و نوآوری و خلاقیت به منظور جوابگویی به نیازهای نوپدید داریم.

استاد حوزه افزود: آن چه مهم است این که همه باید دست به دست هم بدهیم تا انشاالله اهداف متعالی حوزه محقق شده و در نهایت رضایت خاطر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و علما و بزرگان را جلب کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdoz0j.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما