يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 80131
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

دستگاه‌های اجرایی قم مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می‌گیرند

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس شاخص‌های ۶ گانه که آیین‌نامه اجرایی آن به‌تازگی مورد تصویب هیأت دولت قرارگرفته است، مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می‌گیرند.
دستگاه‌های اجرایی قم مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می‌گیرند
دستگاه‌های اجرایی قم مورد ارزیابی مدیریت سبز قرار می‌گیرند
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی روز یکشنبه با اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه افزود: سه دستگاه که در این ارزیابی کمترین امتیاز را کسب کرده باشند اعلام عمومی می‌شوند.

وی مدیریت سبز را مجموعه‌ای از مطالعات و اقدام‌های جامع، هدفمند و مستمر برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء بر منابع زیستی دانست و گفت: الگوی صحیح مصرف نیز سطحی از مصرف منابع است که ضمن تأمین مناسب نیاز، کمترین آثار و پیامدهای زیست‌محیطی و بیشترین صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منابع را به همراه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در ادامه افزود: مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند عادی، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگ‌سازی، ۶ شاخصی است که در دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرارگرفته و امتیاز هریک از آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی بابیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص برنامه مدیریت سبز به‌عنوان یکی از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد به میزان ۷۵ امتیاز خواهد بود، تصریح کرد: سالانه سه دستگاه اجرایی برتر در این رابطه معرفی و تقدیر می‌شوند،

موسوی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی که بیش از ۹۰ درصد امتیاز اجرای مدیریت سبز را کسب کرده‌اند، می‌توانند کارکنان مؤثر خود در این امر را موردتقدیر مالی قرار دهند، خاطرنشان کرد: مبالغ صرفه‌جویی شده ناشی از اجرای برنامه مدیریت سبز، پس از کسر هزینه‌های تعمیر و تجهیز در این راستا، به‌صورت مساوی به کارکنان همان دستگاه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccssq4.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما