يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 80136
منبع : خبرگزاری فارس

همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : همایش‌ ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» به منظور تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و رساندن محورها و ابعاد این بیانیه به نقطه گفتمان‌سازی در جامعه نخبگان در دهه فجر سال جاری در قم برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان تا پایان مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در قم برگزار می‌شود
همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی‌اصغر ثنایی مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به منظور اعلام فراخوان و محورهای همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با حضور اهالی رسانه قم در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد اظهار کرد: منشوری که رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن سال گذشته با توجه به رسیدن سن انقلاب به 40 سالگی و ورود به دهه پنجم به ایرانیان و جهانیان ارائه کردند سندی راهبردی برای آینده روشن انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی بررسی سند بیانیه گام دوم انقلاب توسط اقشار جامعه علمی ایران به ویژه نخبگان جامعه به منظور تبیین ابعاد مختلف این سند را امری ضروری برشمرد و عنوان کرد: خیلی از مراکز علمی، پژوهشی و صاحب‌نظران به حوزه اظهار نظر پیرامون این سند وارد شده‌اند و اکنون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز همایشی به همین منظور با عنوان «همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌کند.

دبیر اجرایی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی اضافه کرد: سند بیانیه گام دوم انقلاب تاریخ یکساله ندارد بلکه این سند دارای چنان ظرفیتی است که اگر سال‌ها نسبت به ابعاد مختلف آن بررسی صورت گیرد برای جامعه نخبگان همچنان قابل بررسی و تحلیل خواهد بود.

حجت‌الاسلام ثنایی تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری «همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» در مرحله نخست تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و سپس در مرحله دوم رساندن محورها و ابعاد این بیانیه به نقطه گفتمان‌سازی در جامعه نخبگان به منظور ورود محتوای این سند به دل جامعه علمی و تببین آن برای سطوح مختلف جامعه است.

وی آشناسازی هر چه بیشتر قشر جوان جامعه به عنوان مخاطبان اصلی این سند با محتوای بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر اهداف برگزاری «همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» دانست و گفت: «تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی»، «چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم»، «تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی در توصیه‌های هفتگانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی آنها» و «نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نقش نسل جوان» چهار محور اصلی این همایش هستند که محور چهارم بخش ویژه این همایش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اذعان کرد: این همایش‌ در دهه فجر سال جاری در قم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا پایان مهر ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

حجت‌الاسلام ثنایی عنوان کرد: پس از اتمام مهلت دریافت آثار ارزیابی آثار در کمیته‌های علمی دقیق صورت می‌گیرد که مسؤولیت برخی از کمیته‌ها بر عهده پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، برخی بر عهده دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: افرادی که مایل به ارسال آثار خود به دبیرخانه این همایش هستند هم می‌توانند ضمن حضور در محل دبیرخانه این همایش آثار خود را تحویل دهند و هم می‌توانند آثار را به نشانی اینترنتی Gaam2.dte.ir ارسال کنند.

دبیر اجرایی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی بیان کرد: تا کنون اثر فاخری از سوی پژوهشکده‌ها و مراکز علمی ایران به منظور تبیین سند بیانیه گام دوم انقلاب ارائه نشده است؛ امید است با برگزاری این همایش آثار فاخر، علمی و دقیقی در این زمینه تولید و در اختیار نخبگان و مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ثنایی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های علمی با پژوهشکده‌ها نیز جزیی از این همایش خواهد بود که اطلاعات برگزاری این نشست‌ها به وسیله کمیته اطلاع رسانی همایش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه امروز باید از نهادهایی که برای تحقق بیانیه در گام دوم انقلاب نقش مؤثر دارند کمک بگیرند چرا که این سند بدون گفتمان‌سازی تحقق نخواهد یافت.

دبیر اجرایی همایش بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: در مقدمه این همایش آمده است که تلاش بر این است که این همایش مطلعی برای ورود اعضای هیأت علمی، اساتید و صاحبان قلم به عرصه بررسی، تحلیل، گفتمان‌سازی و توسعه تولید آثار در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch-zn6.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما