يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 80139
منبع : خبرگزاری فارس

مشارکت 21 درصدی مردم قم در برنامه های ورزش همگانی

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: حدود 21 درصد از جمعیت استان قم به ورزش همگانی مشغول هستند و تا سال 1404 به دنبال رسیدن این عدد به 35 درصد خواهیم بود.
مشارکت 21 درصدی مردم قم در برنامه های ورزش همگانی
مشارکت 21 درصدی مردم قم در برنامه های ورزش همگانی
به گزارش قم نیوز رسول منعم ظهر امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به برگزاری المپیاد نخبگان در استان قم اظهار کرد: امسال پیش بینی شده است 700 هزار نفر در این المپیاد در کشور شرکت کنند و هیأت‌های ورزشی استان قم را آماده شرکت در المپیاد کردیم، المپیاد نخبگان در 40 رشته است و دو رشته از آن در قم برگزار می‌شود.

وی دامه داد: در سال گذشته رشد خوبی را در برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی و  همایش‌های کوهپیمایی در استان قم داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: 14 پایگاه ویژه آقایان و 10 پایگاه ویژه بانوان در زمینه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در استان قم مشغول به خدمت رسانی است.

منعم با اشاره به برگزاری برنامه‌های ورزش همگانی در استان قم اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌های ورزش همگانی از جمله پیاده روی خانوادگی، جشنواره ورزشی و ورزش صبحگاهی در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در زمینه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی تعداد ایستگاه‌های ویژه آقایان در قم به 18 ایستگاه و تعدادایستگاه‌های ویژه بانوان در این شهر به 12 ایستگاه خواهد رسید و شاهد رشد این ایستگاه‌ها در سال جاری خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: مسابقات ورزشی محلات قم در سال جاری در 20 رشته برای آقایان و 6 رشته برای بانوان برگزار خواهد شد، همچنین امسال شاهد برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان دولت در استان در 10 رشته برای آقایان و 7 رشته برای بانوان برگزار می‌شود.

منعم با اشاره به تقویم ورزش همگانی استان قم اظهار کرد: تقویم سال 1398 برنامه‌های ورزش همگانی استان را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی تدوین کردیم، تاکنون 10 همایش بزرگ ورزش همگانی در استان برگزار شد و شاهد برگزاری 30 همایش بزرگ دیگر ورزش همگانی تا پایان سال جاری در قم خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: سال گذشته 30 خانه ورزشی روستایی در استان تجهیز شد و امسال نیز به دنبال دریافت اعتبار و فعال سازی 20 خانه ورزش روستایی دیگر در استان قم هستیم.

منعم  افزود: حدود 21 درصد از جمعیت استان قم به ورزش همگانی مشغول هستند و تا سال 1404 به دنبال رسیدن این عدد به 35 درصد خواهیم بود، رشد دو درصدی در هر سال عددی قابل تحقق است.

وی ادامه داد: باید در فضاهایی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قم قرار دارد برای برگزاری برنامه های ورزشی با هیأت ورزش همگانی همکاری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcao6na.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما