يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 80143
منبع : خبرگزاری تسنیم

فضای سبز قم مناسب جمعیت مردم شهر نیست

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: حریم شهر قم بیش از ۵ میلیون مترمربع فضای سبز داشته که با توجه به رشد جمعیت استان قم باید افزایش سرانه فضای سبز همچنان ادامه داشته باشد.
فضای سبز قم مناسب جمعیت مردم شهر نیست
فضای سبز قم مناسب جمعیت مردم شهر نیست
 به گزارش قم نیوز پیام جوادیان امروز در نشست خبری که پایان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های فضای سبز برگزار شد با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار داشت: برنامه‌ها و پروژه‌های فضای سبز با توجه به اقلیم شهر قم و اولویت قرار دادن مدیریت آب برنامه‌ریزی‌شده است.

وی توسعه سرانه کل فضای سبز استان قم به 20 مترمربع را قابل‌توجه دانست و افزود: با توجه به توسعه سرانه کل فضای سبز شهر قم از 15 مترمربع در سال 94 به 20 مترمربع در سال 97، استان قم در بین 8 کلان‌شهر کشور دارای رتبه 4 است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم سرانه فضای سبز هر شهروند را 4 و نیم مترمربع در سال 97 اعلام  و تصریح کرد: همچنین سرانه فضای سبز جنگلی شهر قم از 12 مترمربع در سال 94 به 15 مترمربع در سال 97 افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: از سال 94 تا سال 97 تعداد بوستان‌های استان قم با ساخت 83 بوستان به 355 بوستان افزایش‌یافته و درمجموع یک‌میلیون و 238 هزار مترمربع به سرانه‌های سبز شهر قم افزوده‌شده و کل مساحت فضای سبز شهر قم به24 میلیون و 210 مترمربع رسیده است.

جوادیان مساحت کمربند سبز  و بوستان‌های جنگلی شهر قم را 18 میلیون و 740 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: حریم شهر قم  بیش از 5 میلیون مترمربع فضای سبز داشته که با توجه به رشد جمعیت استان قم باید افزایش سرانه فضای سبز همچنان ادامه داشته باشد.

وی  در ادامه به ارائه گزارشی از پروژه‌های فضای سبز پرداخت و خاطرنشان کرد: بوستان هزار هکتاری قم بااعتباری بالغ‌بر57 میلیارد تومان و پیشرفت 80 درصد در باغ پرندگان، 40 درصد در بوستان خضر، 95 درصد در بوستان شهدای گمنام و 20 درصد  در بوستان زائر در دست اجرا است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مشکل پیش روی سازمان را عدم ثبات بازار ارز و انصراف پیمانکاران از اجرای پروژه دانست و بیان کرد: با توجه به فقر فضاهای گردشگری در شهر قم نسبت به تکمیل این پروژه اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی طرح نهضت سبز معابر را تشریح کرد و گفت: از سال 94 تا اسفند سال 97 بیش از 328 هزار متر باغچه طولی در معابر ایجادشده و این طرح از مهرماه وارد فاز دوم یعنی خیابان‌های فرعی می‌شود و ایجاد 85 هزار متر باغچه طولی هدف‌گذاری شده است.

جوادیان در ادامه به  4 پروژه مهم طرح جامع کمربند سبز قم، احداث باغ گیاه‌شناسی، طرح جامع تصفیه‌خانه ثانویه و پساب و همچنین طرح جامع مطالعات آب شهری  اشاره کرد و گفت:  این پروژه‌ها  در مراحل پایانی است.

وی اظهار داشت: همه پروژه‌های فضای سبز در جهت توسعه پایدار و مدیریت منابع آبی  تعریف‌شده و در سال 97 بیش از 15 میلیارد تومان اتصالات آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار خریداری کرده و بیش از 40درصد کاهش مصرف آب شرب در بوستان‌های شهری داشته‌ایم.

وی کاشت درختان مثمر در معابر اصلی را به علت سم‌پاشی‌های فصلی و خطر تصادفات غیر ایمن خواند و ادامه داد: بیش از 90 درصد گل‌های کاشته شده در سطح شهر در فصل بهار،  تولید استان قم بوده و برای فصل پاییز نیز 215 هزار گلدان گل در سطح شهر کاشته می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmydc.w6dxjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما