دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 80172
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم:

۴۹۷۴ تَن در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قم آموزش دریافت کردند

قم نيوز : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: در سه ماه نخست امسال، چهار هزار و ۹۷۴ تَن در ۲۰۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای این استان، آموزش های مهارتی دریافت کردند.
۴۹۷۴ تَن در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قم آموزش دریافت کردند
۴۹۷۴ تَن در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای قم آموزش دریافت کردند
به گزارش قم نیوز احمد عطارنیا افزود: از این تعداد، سه هزار و ۱۵۳ تَن خانم و یک هزار و ۸۲۱ تَن نیز مرد بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع جمع ۶۹۲ هزار و ۹۹۷ نفر ساعت آموزش به متقاضیان در این آموزشگاه ها ارائه شده است.

به گفته وی، سال گذشته نیز متعهد به ارائه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان بودیم که عملکرد این اداره کل ۲ میلیون و ۴۳۹ نفر ساعت بوده است.

عطارنیا افزود: در این راستا ۱۲ هزار و ۷۵۸ تَن در بخش غیردولتی و آموزشگاه های آزاد دوره های آموزش مهارتی گذراندند که از این تعداد، هفت هزار و ۸۳۲ تَن خانم و چهار هزار و ۹۲۶ تَن نیز مرد بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ها در بخش غیردولتی در ۲۱ رشته و ۱۱۷ حرفه به متقاضیان ارائه می شود.

وی بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم متولی آموزش های مهارتی با هدف اشتغال جدید و تقویت و به روز رسانی اشتغال موجود در سطح استان می باشد.

به گفته وی، در استان قم ۲۰۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال وجود دارد که ۱۶۰ آموزشگاه ویژه زنان، ۳۵ آموزشگاه ویژه مردان و ۱۲ آموزشگاه دومنظوره می باشد که بر اساس نرخ مصوب سازمان فنی و حرفه ای ارائه آموزش های مهارتی را در سطح استان در بخش خصوصی به عهده دارند.

در سه ماه نخست امسال، سه هزار و ۴۷۸ تَن در مراکز دولتی و چهار هزار و ۹۷۴ تَن در ۲۰۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای این استان، آموزش های مهارتی را در رشته های مختلف دریافت نمودند.

آموزش ها در بخش دولتی در پنج خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی و در قالب ۳۵۴ حرفه و در بخش غیردولتی در ۲۱ رشته و ۱۱۷ حرفه به متقاضیان ارائه می شود.

اداره کل فنی و حرفه ای قم با هفت مرکز دولتی، یک مرکز سنجش و ارزیابی مهارت، ۵۴ کارگاه ثابت، ۱۳ کارگاه جوار شهری، ۱۱ کارگاه جوار روستایی، ۲۶ کارگاه صنایع ضمن کار، پنج مرکز ارتقاء شایستگی دانشجویان، ۲ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، هشت مرکز جوار کارگاهی، ۱۰ کارگاه جوار پادگان ها و ۶ کارگاه جوار زندان ها آموزش های مهارتی را در بخش دولتی ارائه می دهد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchizn6.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما