دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80190
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت قم: ‌

فعالیت واحدهای صنعتی قم توسعه می‌یابد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: توسعه سطح فعالیت واحدهای صنعتی موجود در استان از طریق افزایش ظرفیت اسمی و تنوع تولید با جدیت دنبال می‌شود.
فعالیت واحدهای صنعتی قم توسعه می‌یابد
فعالیت واحدهای صنعتی قم توسعه می‌یابد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: استفاده از حداکثر ظرفیت واحدهای صنعتی فعال در قم، برای افزایش میزان تولید و اشتغال ازجمله مهم‌ترین اهداف سازمان صنعت در سال جاری است که به همین منظور اقدام‌های لازم در حال انجام است.

وی افزود: افزایش سطح خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی در زمینه امور زیربنایی و کمک به تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز آن‌ها، بالا بردن فرصت فروش محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی استان از طریق کشف بازارهای جدید و ارائه بسته‌های مالی متنوع برای کمک به واحدهای صنعتی و تخصیص تسهیلات بانکی موردنیاز صنعتگران، ازجمله اقدام‌هایی است که به‌منظور گسترش سطح فعالیت واحدهای صنعتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش خواهیم کرد با تأمین اعتبار موردنیاز طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، طی برنامه‌ای کوتاه‌مدت به اتمام رسیده و فعالیت خود را آغاز کنند.

سیجانی گفت: تلاش برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی استان از دیگر اقدام‌هایی است که برای افزایش سطح فعالیت آن‌ها صورت می‌گیرد، چراکه استفاده از تجهیزات پیشرفته علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان تولید محصول را نیز کاهش می‌دهد و صنعتگران می‌توانند در مدت‌زمان کمتر محصول بیشتری تولید کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از راهکارهای پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح فعالیت واحدهای صنعتی استان، توسعه شهرک‌های و مناطق صنعتی قم است که در این زمینه نیازسنجی امکانات صورت گرفته و آماده استقبال از فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروی انسانی متخصص ازجمله راهکارهای مؤثر برای به حداکثر رساندن سطح تولید واحدهای صنعتی استان است که در این رابطه سطح همکاری مراکز تولیدی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی فعال در قم گسترش می‌یابد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchvzn6.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما