دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 80200
منبع : خبرگزاری فارس

پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در خارج از کشور

قم نيوز : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: امکان برگزاری هفته‌های فرهنگی شهر قم در مناطق شیعه نشین جهان وجود دارد.
پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در خارج از کشور
پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در خارج از کشور
به گزارش قم نیوز سید مهدی حیدرآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به ظرفیت بین المللی روز قم اظهار کرد: بزرگداشت روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر می‌تواند که یکی از برنامه‌های رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور باشد، جامعه المصطفی هم می‌تواند با توجه به داشتن شعبات مختلف در خارج از ایران در این زمینه نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: امکان برگزاری هفته‌های فرهنگی شهر قم در مناطق شیعه نشین جهان وجود دارد، همچنین باید به دنبال پیمان خواهرخواندگی بین شهر قم با شهرهای دیگر جهان همچون نجف و کربلا باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم می‌تواند به عنوان یک مناسبت ملی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده و یک ردیف بودجه خاص برای آن در نظر گرفته شود.

حیدرآبادی فعال شدن رسانه‌های برون مرزی کشور برای بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید کریمه اهل‌بیت(س) را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: امکان برگزاری همایش بین المللی در خصوص حضرت معصومه(س) با حضور جهانیان وجود دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: 40 کلیپ متفاوت در خصوص شهر قم تهیه شده است که امکان انعکاس آن از طریق رسانه‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی اعطای تخفیف در واحدهای اقامتی قم به مناسبت روز قم وجود دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjy8eo.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما