دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 80206
منبع : خبرگزاری تسنیم

حوزه علمیه با برگزاری همایش‌هایی جایگاه قم را معرفی کند

قم نيوز : رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم گفت: حوزه علمیه با برگزاری همایش‌هایی جایگاه مذهبی و سیاسی این شهر را به همگان معرفی کند.
حوزه علمیه با برگزاری همایش‌هایی جایگاه قم را معرفی کند
حوزه علمیه با برگزاری همایش‌هایی جایگاه قم را معرفی کند
به گزارش قم نیوز حسن مالکی‌نژاد ظهر امروز در هشتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با موضوع طرح برگزاری روز قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان  نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم تحت عنوان روز قم به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه این شهر به‌اندازه شأن و منزلتی که دارد به دنیا معرفی نشده است، افزود: تمام آنچه در انقلاب اسلامی دیده می‌شود سرچشمه‌اش از قم نشأت گرفته اما دنیا به دنبال تخریب شأن و منزلت این شهر است.

وی با تأکید بر شناساندن حقیقت جایگاه قم به همگان ابراز کرد: نگاه و نیت همگان به‌عنوان خدمتگزار باید قدردانی و قدرشناسی نسبت به حضرت معصومه(س) باشد و با این نگاه خدمت‌گزار مردم شهر قم باشیم.

مالکی‌نژاد با بیان اهداف نام‌گذاری روز قم گفت: حوزه علمیه با برگزاری همایش‌هایی جایگاه مذهبی و سیاسی این شهر را به همگان معرفی کند، همچنین جایگاه قم در دفاع مقدس و تأثیرگذاری نیروی انسانی این شهر در هشت سال دفاع مقدس و حتی دفاع از حریم اهل‌بیت(س) باید شناسانده شود.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: سال آینده کنگره شهدای هشت سال دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود امیدواریم بتوانیم در سال 99 جایگاه حقیقی لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) بشناسانیم.

وی با اشاره به بعد علمی شهر مقدس قم عنوان کرد: در این شهر به‌خاطر وجود ظرفیت‌های دیگر به دانشگاه و جایگاه آن کمتر پرداخته‌ شده است که امیدواریم با توجه به نام‌گذاری روز قم به این مهم توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه ستاد روز قم به عهده شهردار این شهر گذاشته‌ شده است، افزود: یکی از اهداف ما این بوده که فقط بعد تبلیغاتی این روز مدنظر قرار نگیرد و در پی آن هستیم که شکل خدمات اجتماعی شهر قم به مردم معرفی شود.

مالکی‌نژاد بیان کرد: بعد بین‌المللی روز قم باید مورد توجه قرار گرفته و ردیف بودجه جداگانه‌ای توسط شهرداری برای این روز در سال آینده در نظر گرفته ‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfv0dc.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما