دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 80209
منبع : خبرگزاری تسنیم

برخی به دنبال ترویج معنویت سکولار در جامعه ایرانی هستند

قم نيوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروزه در ایران برخی رویه غربی‌ها را پیش‌گرفته و همچون غربی‌ها سخن از معنویت سکولار به میان می‌آورند که خود نوعی سوءاستفاده از معنویت است.
برخی به دنبال ترویج معنویت سکولار در جامعه ایرانی هستند
برخی به دنبال ترویج معنویت سکولار در جامعه ایرانی هستند
به گزارش قم نیوز مهدی گلشنی امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مدارس تابستانی سلامت و دین که در مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با بیان اینکه دین و معنویت تأثیرات فوق‌العاده‌ای در ارتقای سلامت جامعه دارد اظهار داشت: در این زمینه مطالعات زیادی انجام‌گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه ادیان و اعتقادات دینی پاسخگوی امروز دغدغه‌های آدمی است،‌ افزود: امروزه تأثیرات دین در حوزه سلامت از حاشیه به متن آمده و بسیاری از کتب چاپ‌ شده در غرب به این مقوله اختصاص دارد.

وی با اشاره به تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم ادیان و اعتقادات دینی گفت: به وجود آوردن شادی و افزایش تعاملات اجتماعی، مقابله با تنش‌های مختلف و ایجاد یک جهان‌بینی خوش‌بینانه از جمله این تأثیرات هستند.

گلشنی بیان کرد: امروزه در ایران برخی رویه غربی‌ها را پیش‌گرفته و همچون غربی‌ها سخن از معنویت سکولار به میان می‌آورند که خود نوعی سوءاستفاده از معنویت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان تاریخچه‌ای از موضوع دین و سلامت در غرب عنوان کرد: امروزه این مقوله بیش از 40 سال است که در غرب دنبال می‌شود و دارای تحولات مثبت و منفی زیادی بوده که از جمله نکات منفی آن این بوده که سکولار شدن شدید را دنبال کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی با سوءاستفاده از معنویت به دنبال ترویج معنویت سکولار در جامعه ایران هستند، همچنین در حالی‌ که موضوع دین و سلامت در غرب دارای تاریخچه‌ای 40 ساله است در ایران اسلامی در دو دهه اخیر به این موضوع اهمیت داده‌ شده است.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به راه‌اندازی دانشکده سلامت و دین در قم گفت: انجام این مهم در راستای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و نیازهای به‌روز مردم است.

ابوالفضل ایرانیخواه پاسخگویی به سؤالات و پرسش‌های به‌روز در سطح ملی و جهانی را از جمله رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم عملیاتی شدن تفاهم‌نامه میان حوزه علمیه و وزارت بهداشت را با جدیت دنبال می‌کند چرا که این تفاهم‌نامه زمینه تعاملات دانشگاه و حوزه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3rav.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما