دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 80218
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب:

تقوامداری در فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه است

قم نيوز : عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: تقوامداری در فضای مجازی، در گروی ارتقای سواد رسانه است.
تقوامداری در فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه است
تقوامداری در فضای مجازی مستلزم ارتقای سواد رسانه است
به گزارش قم نیوز حفیظه مهدیان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه و تاکید ایشان بر لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی اظهار داشت: مسأله رعایت تقوا در دو بُعد فردی و اجتماعی حایز اهمیت است به این معنا که یک بخش آن مربوط به نوع رفتار و آرایش رسانه ای نیروهایی است که در بستر فضای مجازی کنشگری سازمان یافته و جمعی دارند و یک بخش هم مربوط به کنش گری های فردی است که در هر دو باید تقوا به معنای واقعی کلمه رعایت شود.

وی افزود: متاسفانه ما گاهی اوقات به راحتی در زمینه های سیاسی، فرهنگی و یا اجتماعی، آبروی افراد را می بریم واین در حالی است که این مساله ، انقلابی و غیرانقلابی هم نمی شناسد و از آن سو اتفاقاً کسانی که شعار آزادی رسانه سر داده و مدعی می شوند که دهان منتقد را نمی بندند، دچار دیکتاتوری رسانه ای شده و هر مطلبی را بیان کرده و یا آن را نشر می دهند که این برخلاف تقواست.

این محقق و پژوهشگر عرصه رسانه همچنین گفت: از سویی از آن جا که در فضای مجازی ، بسیاری از افراد هویت نامعلوم دارند ، لذا گاهی اوقات به خود حق می دهند که به راحتی فحش و ناسزا گفته و شایعات و مطالب دروغ را منتشر کنند و از این رو در فضای مجازی باید بیش از فضای حقیقی تقوا رعایت شود، چون خیلی اوقات جز خدا کسی شما را نمی بیند.

وی بیان داشت: مردم باید بدانند که فضای مجازی و رسانه ها، جایی برای خالی کردن عصبایت ها و عقده گشایی ها نیست بلکه این فضا برای تعامل و گفتگو و نشر اطلاعات درست باید فضای سالم فرهنگی باشد.

مهدیان همچنین با تاکید بر این که تقوامداری در فضای مجازی به رشد فضای سالم فرهنگی در جامعه کمک می کند، گفت: تقوامداری در فضای مجازی، در گروی ارتقای سواد رسانه است، چه آن که خود سواد رسانه پایه ای از تقوا در فضای مجازی به شمار می رود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivrav.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما