دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 80219
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

ضرورت ارتقای آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم

قم نيوز : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بر ضرورت آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی تأکید کرد.
ضرورت ارتقای آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم
ضرورت ارتقای آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم
به گزارش قم نیوز مهدی یزدیان در نشست تعاملی با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه از وقوع انواع آسیب های اجتماعی به وسیله هر دو سازمان مشترک است و با تعامل دوسویه می توان قدم های بزرگی برداشت.

وی افزود: مهارت و حرفه آموزی، اشتغال زایی و به تبع آن کسب درآمد می تواند حرفه آموزان را از اکثر جرایم و انواع آسیب های اجتماعی  دور نگه دارد.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان تأکید کرد: ما سعی کردیم  این نگاه پیشگیرانه را به همه مراکز آموزشی تابعه اعم از دولتی و آزاد و همچنین به حرفه و کارآموزان تسری دهیم.

وی ادامه داد: سالانه 15 هزار نفر کارآموز در آموزشگاه های ما آموزش می بینند و پس از کسب مهارت جذب بازار کار می شوند و ما بر این باوریم که بیکاری مادر اثر جرایم و آسیب های اجتماعی است، بنابراین داشتن شغل و کار می تواند در کاهش جرایم و آسیب ها بسیار تأثیرگذار باشد.

یزدیان افزود: سعی ما براین است که اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه مانند زنان بی سرپرست، بد سرپرست و یا سرپرست خانوار و همچنین کودکان کار را  در اولویت پوشش آموزشی قرار دهیم.

وی با اشاره به توافقنامه ستاد کل نیروهای مسلح با سازمان متبوع خود گفت: آموزش و مهارت آموزی سربازان وظیفه با جدیت ادامه دارد و امکانات مهارتی بسیار خوبی در کارگاه های آموزشی ما در اختیار کار آموزان قرارگرفته و مزایای خوبی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان افزود: ما آمادگی کامل داریم که انواع دوره های مهارت آموزی را با اعمال تخفیفات ویژه برای خانواده کارکنان فرماندهی انتظامی استان برگزار کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز گفت: جهل و بیکاری عمده دلایل ارتکاب جرم در جامعه است و ما بایستی با فراهم کردن زمینه اشتغال و ارتقای دانش و سطح آگاهی شهروندان در جهت کاهش جرایم تلاش کنیم.

سرهنگ مهرداد حاجی زاده افزود: پلیس هم یک سری خدماتی دارد که می تواند برای کارکنان سازمان فنی حرفه ای و خانواده آن ها و نیز حرفه آموزان ارائه کند.

وی این خدمات را شامل مشاوره و مددکاری اجتماعی رایگان و همچنین سخنرانی و ارائه هشدارها و پیام های پلیس دانست که توسط کارشناسان انتظامی ارائه خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: ادامه داد: به هر شکلی که می شود باید برای ارتقای دانش و آگاهی شهروندان و همچنین اشتغال زایی و مهارت آموزی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدام شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjh8eo.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما