شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 80720
منبع : خبرگزاری فارس

دولت نصف خسارت به سیل‌زدگان قم را پرداخت کرد

قم نيوز : فرماندار قم گفت: خسارات سیل‌زدگان قم بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، 23 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 50 درصد از این مبلغ به استان قم با 11 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.
دولت نصف خسارت به سیل‌زدگان قم را پرداخت کرد
دولت نصف خسارت به سیل‌زدگان قم را پرداخت کرد
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در حاشیه نشست هفتگی بخشداران و معاونین فرماندار در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پس از پایان بارش‌های بهاری و نزولات آسمانی به استان قم مانند دیگر استان‌ها خساراتی وارد شد، اظهار کرد: ارزیابی و تمهیدات اولیه از ارزیابی خسارت کشاورزان صورت گرفت که پرداخت خسارات سیل‌زدگان به استان قم به‌زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: برآورد خسارات سیل‌زدگان قم بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، 23 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 50 درصد از این مبلغ به استان قم با 11 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

فرماندار قم با اشاره به اینکه در دو بخش کمک‌های بلاعوض با 390 پرونده ، 80 درصد خسارات در سامانه ساجد ثبت و تأیید شد، تصریح کرد: یک میلیارد و 880 میلیون مجموع برآورد خسارت برای این 390 فقره بود که در بخش بهسازی و نوسازیِ راه‌های مزارع و قنوات با موافقت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه هزینه خواهد شد.

وی از بخشداران به‌عنوان تأییدکنندگان اصلی فرایند پرداخت خسارات به بخش‌های کشاورزی و تأسیسات عمومی یاد کرد و گفت: باید دقت و نظارت لازم توسط بخشداران در این فرآیند انجام شود و در حال حاضر بیش از سایر دستگاه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی نقش‌آفرینی می‌کند.

حیدری به برآوردهای صورت گرفته در مورد خسارت به راه‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و در مورد نحوه پرداخت این خسارات خاطرنشان کرد: به دلیل ابهاماتی که وجود دارد، قرار شد استفساریه جدی برای شیوه عملکرد راه‌های بین روستایی و بین مزارع شود که با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و یا شرکت آب و فاضلاب روستایی این کار انجام شود.

فرماندار قم تأکید کرد: با وجود همه مشکلات کشور، این خسارت تأمین‌شده و از ویژگی‌های پرداخت تسهیلات خسارت سیل اخیر این است که بر اساس اسامی خسارت دیدگان و شماره حساب‌های گرفته شده از خسارت دیدگان در بانک‌های کشور، به‌حساب خودشان واریز خواهد شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgzu97.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما