دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 80792
منبع : خبرگزاری تسنیم

رشد ۷۰ درصدی کمک های مردم قم به نیازمندان

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مردم قم در زمینهٔ کمک به نیازمندان سرآمد هستند و علی‌رغم گرفتاری و مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته کمک‌های آن‌ها از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شد.
رشد 70 درصدی کمک های مردم قم به نیازمندان
رشد 70 درصدی کمک های مردم قم به نیازمندان
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم‌له برگزار شد اظهار داشت: فعالیت کمیته امداد الهی است و آن را محل عبادت می‌دانیم و با وضو سر محل کار حاضرمی‌شویم.

وی افزود: مردم قم در زمینهٔ کمک به نیازمندان سرآمد هستند و علی‌رغم گرفتاری و مشکلات اقتصادی نسبت به سال گذشته کمک‌های آن‌ها از رشد 70 درصدی برخوردار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: قمی‌ها هیچ‌گاه نیازمندان را رها نکرده و در همه حال به آن‌ها کمک می‌کنند و باید از این مردم عزیز تشکر کرد، در همه کشور در 4 ماه نخست امسال واریز پول به صندوق صدقات 5  الی 10 درصد کاهش داشته است ولی در قم  بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

میرشکار ادامه داد: در زمینهٔ سیل مردم قم کمک بسیار خوبی کردند و در ماه رمضان نیز سبد معیشتی به نیازمندان اهدا کردیم و 16 هزار خانواده از این کمک بهره‌مند شدند و همچنین 5 هزار پرس غذای گرم توزیع میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد: در 6 ماه گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی 7 هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند، 1400 بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند که مشکلات زیادی دارند و در سختی و فشار هستند و اقدامات اساسی برای رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌دهیم.

میرشکار گفت: در کنار کمک‌های مادی از موضوعات فرهنگی غافل نشدیم و 1500 نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد را به مشهد اعزام کرده و 3 هزار نفر از دوره‌های آموزشی برخوردار شدند و طلاب فاضل برای آن‌ها دوره‌های احکام برگزار کردند.

وی افزود: اجاره مسکن افزایش شدیدی پیداکرده و به 488 نفر ودیعه پرداخت کردیم تا دچار مشکل برخوردار نشوند و 1244 مورد وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم ادامه داد: در 4 ماه نخست امسال 263 ازدواج افراد تحت پوشش کمیته داشتیم و جهیزیه آن‌ها را تا حد توان پرداخت کردیم.

میرشکار گفت: در حوزه اشتغال برای اعضای تحت پوشش کمیته امداد در سال 98 اقدام خوبی انجام شد و 365 نفر از دوره‌های آموزشی برخوردار و سرکار رفتند و تا پایان سال 1500 نفر مشغول کار می‌شوند.

وی ابراز کرد: مساجد را پای‌کار آورده و 38 مسجد را ساماندهی کرده و از ظرفیت آن‌ها برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کنیم و تلاش می‌شود همه مساجد استان در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: 250 میلیون تومان بن به مدارس استان دادیم تا به دانش‌آموزان نیازمندان پرداخت کنند، تلاش می‌شود و با این اقدام تلاش می‌کنیم از ترک تحصیل  دانش‌آموزانی نیازمند جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0edc.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما