سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 80806
منبع : خبرگزاری فارس

قم میزبان بیماران اصفهان، مرکزی و لرستان

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: به دلیل برخی حوادث یا درمان‌های اجباری و همچنین کیفیت خدمات درمانی، استان‌هایی مانند مرکزی، اصفهان، لرستان، همدان به‌صورت مستمر و ثابت، بیمارانی را در قم دارند و ما به‌تمامی آنها خدمات می‌دهیم.
قم میزبان بیماران اصفهان، مرکزی و لرستان
قم میزبان بیماران اصفهان، مرکزی و لرستان
به گزارش قم نیوز محمود پرهام با بیان اینکه به‌طورمعمول 10 درصد بیماران قم را بیماران خارج از استان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: کاشان، ساوه، دلیجان، محلات، اراک، درود، بروجرد، خرم‌آباد، بوشهر، اهواز، خرمشهر و برخی شهرهای شمالی از بیماران ثابت قم هستند.

وی تصریح کرد: به دلیل برخی حوادث یا درمان‌های اجباری و همچنین کیفیت خدمات درمانی، استان‌هایی مانند مرکزی، اصفهان، لرستان، همدان به‌صورت مستمر و ثابت، بیمارانی را در قم دارند و ما به‌تمامی آنها خدمات می‌دهیم و درواقع بار بخشی از کشور را به دوش می‌کشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم از بیماران نازایی اراک به‌عنوان بخش ثابتی از این بیماران یاد کرد و افزود: اراک که به لحاظ تیپ بندی دانشگاهی و بیمارستانی، تیپ 2 محسوب می‌گردد و ما تیپ 3، اما در قم پوشش خدمات نازایی صورت می‌گیرد و این هم به دلیل توان علمی استان قم در این بخش و امکاناتی که فراهم شده است.

پرهام با تأکید بر نیاز قم به توجه بیشتر مسؤولان کشور نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در نیمه شعبان سال جاری، سه شبانه‌روز پرسنل درمان قم نخوابیدند تا به میلیون‌ها نفر مسافر و زائر خدمات ارائه کنند بدون اینکه از استان‌های دیگر درخواست کمک داشته باشیم.

وی با اشاره به توجه بخش زائری و خدمات خاص قم در مرکز کشور از احداث بیمارستان صحرایی در ایام نیمه شعبان به دلیل کمبود امکانات بیمارستانی یاد کرد و افزود: بیماری‌های قم، بیشتر در بخش قلب، سرطان و سکته مغزی به ترتیب اولویت است که نیاز به پژوهش در مورد چرایی و راه‌های کاهش آنها دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb0wbw.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما