سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 80829
منبع : خبرگزاری تسنیم

پاسخ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به حواشی دیدارش با سفیر انگلیس

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حواشی ایجادشده دیدارش با سفیر انگلستان پاسخ داد.
پاسخ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به حواشی دیدارش با سفیر انگلیس
پاسخ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به حواشی دیدارش با سفیر انگلیس
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار داشت: نگاه‌های مختلف سیاسی در میان همه وجود داشته و یک امر صددرصدی طبیعی است، منتهی جایی که بحث منافع ملی به میان می‌آید همه گرایش‌های سیاسی در برابر دشمن محکم می‌ایستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر داشتن انگیزه الهی از سوی خبرنگاران گفت: رسالت خبرنگاری اقتضا می‌کند که خبرنگار همچون آینه با یک سری تفاوت‌هایی باشد، آینه نفع و ضرر جامعه را در نظر ندارد و همه‌چیز را منعکس می‌کند اما یک خبرنگار منافع ملی و حیثت افراد را باید در نظر داشته باشد چراکه گاهی یک نظر سبب اختلاف و تعمیق آن در جامعه می‌شود بنابراین تفاوت با آینه در این تشخیص از سوی خبرنگار نهفته است.

ذوالنور با بیان اینکه در دوران مختلف خبرنگاران و اصحاب رسانه به وظایف خود عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور شرایط خاصی بوده و در مقابل تمام نظام سلطه قرار داریم  بنابراین رسالت خبرنگاران رسالت سنگینی است که باید انجام گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مشکلات و مسائل صنف خبرنگاران را مورد تأکید قرار داد و گفت: از سوی این صنف پیشنهاداتی داده شود تا به‌عنوان مصوبه قانونی در مجلس آن را پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار خود با سفیر انگلیس ابراز کرد: معتبرترین جایگاه در مجلس بعد از رئیس پارلمان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و این کمیسیون در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد، اگر با کشوری قطع ارتباط داریم و یا با کشوری روابط دیپلماتیک داریم  این کمیسیون تابع سیاست ملی است.
 
ذوالنور گفت: سفیر انگلستان اولین سفیری بود که بعد از انتصاب اینجانب به ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس از بنده درخواست ملاقات کرد، در ابتدا گفته شد که دیدار رسانه‌ای نشود، مسئولان گفتند که این پروتکل بوده و اگر آن‌ها می‌خواهند رسانه‌ای نشود نباید این کار را انجام داد، ما هم قبول کردیم که رسانه‌ای نشود اما دو ساعت بعد دیدار رسانه‌ای شده بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سفیر خواسته بود که محتوا و جزئیات سفر رسانه‌ای نشود اما کلیات دیدار رسانه‌ای بشود، این اطلاع‌رسانی را وزارت امور خارجه انجام نداده بود و عکس گرفته‌شده غافلگیرانه بود.

وی با اشاره به محتواهای مطرح‌شده در این دیدار گفت: در این دیدار به شکلی عمل شد که کفه به نفع جمهوری اسلامی بوده بنابراین از موضع انفعال این ملاقات صورت نگرفت.

‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همواره برخورد با اخلاق و ادب را در رسانه‌های قم شاهد بوده‌ایم، صحبت‌ها و تلنگرهای شما برای ما مفید بوده و سعی می‌کنیم از این توصیه‌ها کمال استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgy797.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما