چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : 80865
منبع : خبرگزاری فارس

تضعیف بنیان خانواده نظام سیاسی و اجتماعی را سست می‌کند

قم نيوز : استاندار قم گفت: اگر بنیان خانواده در جامعه سست شود، زیربنای نظام سیاسی و اجتماعی در کشور سست می‌شود.
تضعیف بنیان خانواده نظام سیاسی و اجتماعی را سست می‌کند
تضعیف بنیان خانواده نظام سیاسی و اجتماعی را سست می‌کند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در جلسه شورای راهبری جمعیت استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به لزوم دقیق شدن آمارهای جمعیتی در استان قم اظهار کرد: این آمارها برای برنامه ریزی باید دقیق باشند تا بتوان براساس این آمارها برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: سیاست‌های جمعیتی در کشور از سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر به تشویق به فرزندآوری تغییر یافت، اما این سیاست‌ها به مرحله اجرا نرسیدند، باید روی علت‌ها در این خصوص کار کرد.

استاندار قم افزود: دشمنان نهاد خانواده را هدف قرار گرفتند و به دنبال فروپاشی خانواده در ایران هستند، اگر بنیان خانواده در جامعه سست شود، زیربنای نظام سیاسی و اجتماعی در کشور سست می‌شود.

سرمست تلاش برای تحکیم بنیان خانواده در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: به لحاظ سبک زندگی در جامعه دچار تغییر شدیم وذهنیت مناسبی در نسل جوان نسبت به فرزندآوری شدن وجود ندارد.

وی ادامه داد: براساس باوردهای دینی، طلاق قباحت دارد، ولی قبح این واقعه در جامعه ریخته شده است.

استاندار قم افزود: در زمینه آسیب شناسی کاهش جمعیت و ازدواج باید کار عمیق صورت بگیرد، نیاز به کارهای فرهنگی راهبردی در این زمینه داریم و کمیته‌هایی ذیل شورای راهبری جمعیت استان قم در این خصوص تشکیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت امر دستوری نیست و باید برای موفقیت در این زمینه از تشکل‌های مردم نهاد و صاحب نظران استفاده کرد، البته ارتباط با جامعه هدف در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgn797.ak9z34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما