چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 80868
منبع : خبرگزاری تسنیم

"فاطمه" و "علی"محبوب‌ترین نام انتخابی برای فرزندان در شهر کریمه اهل بیت (ع)

قم نيوز : مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه آمار تولد در قم ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است،گفت: در چهارماهه نخست امسال اسامی فاطمه، زهرا، زینب و حلما بیشترین اسامی منتخب برای فرزندان دختر و علی، امیرعلی، محمدحسین بیشترین اسامی منتخب برای پسران بوده است.
"فاطمه" و "علی"محبوب‌ترین نام انتخابی برای فرزندان در شهر کریمه اهل بیت (ع)
"فاطمه" و "علی"محبوب‌ترین نام انتخابی برای فرزندان در شهر کریمه اهل بیت (ع)
به گزارش قم نیوز خلیل مرادی در جلسه شورای راهبردی ثبت‌احوال که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: برای این امر الهی باید از ظرفیت سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف و امور خیریه استفاده کرد.

وی افزود:رشد جمعیت و افزایش ازدواج ازجمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی را درزمینهٔ تشویق به ازدواج و جمعیت در قم انجام داده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم تصریح کرد: در چهارماهه نخست امسال اسامی فاطمه، زهرا، زینب و حلما بیشترین اسامی منتخب برای فرزندان دختر و علی، امیرعلی، محمدحسین و امیرحسین بیشترین اسامی منتخب برای پسران بوده است.

مرادی با اشاره به طلاق‌های ثبت‌شده در استان قم ادامه داد: 21 درصد مربوط به 20 الی 24 سال و 25 سال درصد طلاق مربوط به 30 الی 34 سال است، و 44 درصد طلاق‌ها در کمتر از 5 سال از ازدواج به ثبت رسید، میانگین سن زنان در طلاق 30 سال و میانگین سن مردان نیز 36 سال است.

وی ابراز کرد: آمار ولادت در استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت یک‌هزار و 215 موردی، 15 درصد کاهش‌یافته است و آمار وفات چهارماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت:امسال 18 درصد کاهش ازدواج و طلاق داشتیم، در چهارماهه نخست سال جاری 2278 ازدواج و 799 طلاق در قم انجام شد،در چهارماهه نخست سال جاری 98.27 ولادت و 98.32  درصد ثبت مرگ داشتیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjooeo.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما