شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 80946
منبع : خبرگزاری فارس

برنز فرنگی‌کاران قم از مسابقات بین‌المللی گرجستان

قم نيوز : دو کشتی‌گیر ملی‌پوش استان قم همراه با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران از رقابت‌های 2019 بین‌المللی گرجستان موفق به کسب دو نشان برنز شدند.
برنز فرنگی‌کاران قم از مسابقات بین‌المللی گرجستان
برنز فرنگی‌کاران قم از مسابقات بین‌المللی گرجستان
به گزارش قم نیوز علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی که همراه با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران زیر نظر محمد بنا راهی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی گرجستان شده بودند، در اوزان 60 و 67 کیلوگرم این رقابت‌ها بعد از رقابت نزدیک و نفس‌گیر با حریفان مطرح خود سرانجام به نشان‌ برنز دست یافتند.

رقابت‌های بین المللی کشتی جایزه بزرگ گرجستان با عنوان جام بالاوادزه و کارتوزیا در شهر تفلیس به انجام رسید و سه فرنگی‌کار به نام‌های علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن 67 کیلوگرم و علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم نمایندگان کشتی فرنگی قم در این جام محسوب می‌شوند.

در روز دوم این مسابقات کشتی‌گیران اوزان 60، 67، 77 کیلوگرم کشتی فرنگی و 57، 65 و 74 کیلوگرم کشتی آزاد برای کسب رتبه‌های برتر پیکارهای جایزه بزرگ گرجستان جام بالاوادزه و کارتوزیا به روی تشک رفتند که در کشتی فرنگی شیرزاد بهشتی‌طلا و علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم و محمدجواد رضایی و پژمان پشتام در اوزان 67 و 77 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی در مرحله نخست استراحت کرد و نخستین کشتی خود را برابر حریف اهل کشور میزبان یعنی گرجستان انجام داد که با نتیجه هفت بر صفر پیروز شد، نجاتی در دومین مسابقه خود از مرحله سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر از سد فرنگی‌کار آذربایجان گذشت و به نیمه نهایی رسید.

مسابقه مرحله نیمه نهایی پیکارهای بین‌المللی گرجستان برای جوان آینده‌دار کشتی فرنگی قم یک رقابت سخت و حساس بود که نجاتی آن را مقابل کشتی‌گیر قرقیزستانی با نتیجه هشت بر صفر باخت و به رقابت رده‌بندی رفت تا با کسب برتری پنج بر صفر برابر نادر اوکرومچدیشویلی از گرجستان صاحب مدال برنز شود.

در وزن 67 کیلوگرم نیز محمدجواد رضایی در مرحله نخست استراحت داشت ولی در مرحله دوم مقابل حامد تاب دیگر نماینده کشورمان در این وزن با نتیجه 2 بر یک شکست خورد، ولی با توجه به راهیابی تاب به مسابقه فینال، رضایی در گروه بازنده‌ها و شانس مجدد ابتدا با نتیجه هشت بر صفر باکورادزه از گرجستان را برد و سپس با برتری هفت بر صفر مقابل کامران ممدوف از آذربایجان صاحب مدال برنز این مسابقات شد.

گفتنی است: علی اکبر حیدری دیگر نماینده کشتی فرنگی استان قم در وزن 97 کیلوگرم این مسابقات در دور نخست با نتیجه پنج بر یک مغلوب اورخان نوریف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده‌ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز پیگیری کند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3y97.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما