شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 80952
منبع : خبرگزاری تسنیم

100 پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد قم نصب می‌شود

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: ۱۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد قم نصب می‌شود.
۱۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد قم نصب می‌شود
۱۰۰ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد قم نصب می‌شود
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تاکنون دو هزار و 240 نفر برای دریافت وام درخواست داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر متقاضیان خواهان تسهیلات در بخش دامپروری بوده‌اند،‌ تصریح کرد: بسیاری از این افراد شرایط دریافت این تسهیلات را نداشته‌اند و بسیاری هم توسط مرکز حذف شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم تبصره 16 قانون برنامه‌وبودجه سال 98 را مورد توجه قرار داد و گفت: از این تعداد تعدادی توسط بانک فیلتر شدند که در نهایت 1180 نفر برای دریافت وام 20 میلیون تومانی وام اشتغال معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در سال 97، 945 نفر تا پایان اسفند توانستند وام دریافت کنند، ابراز کرد: مجموعاً 96 درصد بتوانستند از محل اعتبارات موفق به دریافت وام شوند.

میرشکار با اشاره به افزایش میزان وام از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان عنوان کرد: خواهشمندیم مصوب شود که پرونده‌هایی که به بانک ارسال شده با همان تضامینی که بانک مرکزی ابلاغ کرده موفق به دریافت وام شوند.

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها هنوز پرداخت وام دو مرحله‌ای به مددجویان را نپذیرفته‌اند، اضافه کرد:‌ بانک‌ها باید بر اساس قوانین موجود تضامینی که معرفی می‌شوند را قبول کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم میزان اعتبار استان از بند ب تبصره 18 را قریب به 8 میلیارد تومان دانست و افزود: برای جذب آن 590 نفر معرفی شدند که در مجموع 541 نفر موفق به دریافت وام اشتغال شدند.

وی کمک به اشتغال پایدار در روستاهای استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: 100 واحد پنل خورشیدی برای نصب انرژی خورشیدی وجود دارد که در صورت توجه مسئولان می‌توان از آن‌ها برای توانمندسازی خانواده‌ها بهره برد.

میرشکار با بیان اینکه با تسهیلات پرداخت‌شده 123 نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی خارج شدند، ابراز کرد: 59 مورد فرد بهبودیافته داشتیم؛ همچنین در بازتوانی معلولان هم اثرات خوبی دیده‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxn0j.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما