شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : 80958
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
طی نشستی با حضور مسئولان موزه و کتابخانه ملک؛

بررسی راهکارهای توسعه و انتقال موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بررسی شد

قم نيوز : راهکارهای توسعه، انتقال و استفاده گسترده‌تر از ظرفیت‌های موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) طی نشست هم‌اندیشی مسئولان فرهنگی آستان مقدس و مسئولان موزه و کتابخانه ملک مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی راهکارهای توسعه و انتقال موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بررسی شد
بررسی راهکارهای توسعه و انتقال موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) بررسی شد
به گزارش قم نیوز جمعی از مسئولان موزه و کتابخانه ملک ظهر امروز ضمن حضور در سالن جلسات ساختمان کریمه حرم مطهر بانوی کرامت، با حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی، حجت‌الاسلام فتح‌الله‌زاده مدیر موزه و عباسی مدیر کتابخانه آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

احمدی طی سخنانی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: هر چند برای ارتقاء و پیشرفت این مجموعه تلاش‌های بسیاری انجام شده است اما تاکنون نتوانسته‌ایم موزه را به افق‌های مورد نظر برسانیم.

وی از انتقال موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به یک ساختمان جدید یاد کرد و گفت: این تصمیم در راستای توسعه و استفاده گسترده‌تر از ظرفیت‌های موزه اتخاذ شده است و این نشست‌های هم‌اندیشی نیز به‌منظور پیمودن درست و دقیق مسیر مورد نظر برگزار می‌شود.

خواجه‌سروی مدیرعامل کتابخانه و موزه ملک با اشاره به اینکه کتابخانه و موزه ملی ملک بیش از ۹۰ سال تجربه فعالیت دارد، اظهار کرد: داشته‌های امروز این سازمان به برکت سنت حسنه وقف به دست آمده است که امیدواریم در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نیز بتوانیم از تجربه‌های موجود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نسبت به گسترش موزه حرم مطهر و استفاده مطلوب از این مجموعه نگاه مطلوبی دارند، تصریح کرد: اگر حمایت‌ها استمرار داشته باشد افق‌های بالایی برای موزه حرم مطهر قابل پیش‌بینی است.

مدیرعامل کتابخانه و موزه ملک از آمادگی این مجموعه برای مشارکت و تعامل بیشتر با موزه آستان مقدس بانوی کرامت خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم تا مجموعه موزه و کتابخانه ملک به پایگاه نشر و معارف اهل‌بیت(ع) تبدیل شود و در این راستا تعامل و ارتباط با مجموعه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را دنبال می‌کنیم.

خاطرنشان می‌شود، استفاده از موزه آستان مقدس به‌عنوان یک منبع درآمدزا، گسترش فعالیت‌های اطلاع‌رسانی در راستای معرفی موزه آستان مقدس و تاکید بر ابعاد معنوی موزه حرم بانوی کرامت از جمله مباحثی است که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoheo.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما