يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 81003
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله صافی گلپایگانی:دعای عرفه کمال بخش روح است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دعای عرفه، نور است،گفت: دعا‌هایی که انسان در این روز می‌خواند همه عروج دهنده و بینش آفرین و کمال بخش روح است، مخصوصاً دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) که نمی‌توان معارف آن‌ها را توصیف کرد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی: دعای عرفه کمال بخش روح است
آیت‌الله صافی گلپایگانی: دعای عرفه کمال بخش روح است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت روز عرفه اظهار داشت:عرفه، روز عبادت و خداپرستی است؛ روزی است که انسان‌ها در آن، خود را به رحمت خدا نزدیک‌تر از سایر روزها می‌بینند.

وی افزود:دعای عرفه، نور است، دعا‌هایی که انسان در این روز می‌خواند همه عروج دهنده و بینش آفرین و کمال بخش روح است، مخصوصاً دعای عرفه حضرت امام حسین(ع) که نمی‌توان رقائق و معارف آن‌ها را توصیف کرد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: هر جمله از آن نور است که بر باطن شخص می‌تابد و آن را روشن می‌کند و کدورات و زنگارهای آن را زایل می‌سازد و حیات و سعادت را تفسیر می‌کند و نعمت‌های خدا را برمی‌شمارد و قصور و تقصیر آن را در ادای شکر این نعمت‌ها شرح می‌دهد که هر انسانی در هر اوج از معرفت که باشد از خواندن آن‌ها لذت می‌برد و خود را در عوالم روحانی مشاهده کرده و هر دم حضور خود را در درگاه خداوند تعالی بیشتر می‌بیند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد:واقعاً جامعه‌ای که چنین ذخایر عرفانی و تربیتی را در اختیار دارد باید از همه اوضاع‌واحوال و برنامه‌هایش نور و معنویت و بی‌اعتنائی به مال‌ومنال و اعتبارات دنیا ظاهر باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfgbw.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما