دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 81019
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله فقیهی: در روز عید قربان فقرا را از یاد نبریم

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این روز عزیز، نباید فقرا را از یاد ببریم، بلکه می بایست از بهترین چیزهایی که دوست می داریم، در راه رضای خدا انفاق کنیم و این انفاق و احسان را به خصوص با نیت قرب الی الله و خالصانه انجام دهیم.
در روز عید قربان فقرا را از یاد نبریم
در روز عید قربان فقرا را از یاد نبریم
به گزارش قم نیوز آیت الله محسن فقیهی با اشاره به این که عید قربان در آموزه های دینی ما معروف به عید اضحی است، اظهار داشت: قربانی کردن در اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، به طوری که حتی کسانی که در مراسم حج نیستند، مستحب است که یک قربانی در چنین روزی داشته باشند و این مساله به یاد قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) به دستور الهی از سوی حضرت ابراهیم(ع) است که البته باز به دستور خداوند، یک گوسفند قربانی شد.

وی افزود: انسان در روز عید قربان باید بتواند هواهای نفسانی خویش را قربانی کند، چرا که تسلیم بودن در برابر خدای متعال، والاترین مقام یک انسان است که همه ما باید سعی کنیم در این مسیر باشیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: آن چه مهم است این که انسان نباید در برابر دستورات خدا، چون و چرا کند و برای عدم اجرای آن ها دنبال توجیه باشد، بلکه باید بدون چون و چرا، دستورات را انجام دهد، همان طور که حضرت ابراهیم(ع) در مسیر خواست خدای متعال این گونه بود و ایشان دارای مقام بالای تسلیم مطلق در برابر خداوند متعال بود.

وی بیان داشت: ما هم باید در سبک زندگی خود از این حیث به انبیاء و اولیای الهی تأسی کنیم و این که انسان با قربانی کردن از مال خود بگذرد، با توجه به این که هوای نفسانی انسان معمولاً علاقه مند به مال دنیاست، لذا قربانی کردن یکی از راه هایی است که به این وسیله می توان بر هوای نفس پا گذاشت و در برابر خواست الهی تسلیم شد.

آیت الله فقیهی افزود: آن چه از ما به عنوان یک مسلمان و بنده خدا انتظار می رود این است که در وهله نخست واجبات را انجام داده و از محرمات دوری بجوییم و از سویی آن چه باعث تضعیف دین و انقلاب و نظام می شود و مردم را به نظام و انقلاب، بدبین می کند، همچون اختلاس و رشوه و تهمت و دروغ و گران فروشی و تخلفات دیگر که ریشه در هوای نفس دارد را کنار بگذاریم.

وی گفت: پیام مهم عید قربان، تبعیت بی چون و چرا از فرامین الهی است و این که از هوای نفس خود تبعیت نکنیم، که اگر به راستی و به یاری خدا این گونه باشیم، بالاترین موفقیت ها و سعادت ها نصیب ما شده است.

وی در خاتمه ابراز داشت: از سوی دیگر در این روز عزیز، نباید فقرا را از یاد ببریم، بلکه می بایست از بهترین چیزهایی که دوست می داریم، در راه رضای خدا انفاق کنیم و این انفاق و احسان را به خصوص با نیت قرب الی الله و خالصانه انجام دهیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3uav.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما