سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 81041
منبع : خبرگزاری ايرنا

آموزش ۸۰۰ تن از عوامل فضای سبز قم برای مدیریت آب

قم نيوز : مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت و مدیریت صحیح مصرف آب در سطوح مختلف توسط این سازمان برای ۸۰۰ تن از عوامل فضای سبز شهرداری قم برنامه‌ریزی شد.
آموزش ۸۰۰ تن از عوامل فضای سبز قم برای مدیریت آب
آموزش ۸۰۰ تن از عوامل فضای سبز قم برای مدیریت آب
به گزارش قم نیوز مجید پهلوانیبا اشاره به تفاهم‌نامه میان سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم برای برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه سال گذشته ۷۰۰ تن از فعالان فضای سبز در سطح پیمانکار، ‌کارفرما و کارگر سازمان فضای سبز شهرداری قم آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه آموزش ۸۰۰ تن از عوامل فضای سبز شهرداری قم در سال جاری برنامه‌ریزی شده است،‌اظهار داشت: هدف از این دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت و مبانی فنی در سطوح مختلف به منظور مدیریت آبیاری فضای سبز، آشنایی با مبانی فنی باغبانی و اصلاح الگوی کشت در فضای سبز است.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم افزود: نخستین دوره آموزشی سال جدید این سازمان از روز شنبه ۱۹ مردادماه آغاز و تا ۲۶ مردادماه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه این دوره‌ها به صورت مستمر در طول سال در سطوح مختلف ادامه خواهد داشت.

پهلوانی با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی قم و لزوم آموزش و بهره‌گیری از روش‌های جدید آبیاری و مدیریت آبیاری فضای سبز، ‌بیان کرد: با دوره‌های برگزاری شده در سال گذشته شاهد ارتقای سطح فنی،‌کاهش مصرف و همچنین اصلاح مدیریت مصرف آب در فضای سبز استان هستیم.

سرانه کل فضای سبز این شهر از ۱۵ مترمربع به ازای هر تن در سال ۹۴ به بیش از ۲۰ مترمربع تا پایان سال ۹۷ توسعه پیداکرده است. همچنین سرانه فضای سبز جنگلی قم نیز از ۱۲ مترمربع در سال ۹۴ به ۱۵ مترمربع در پایان سال ۹۷ رشد یافته است.

کل مساحت فضای سبز قم، ۲ هزار و ۴۲۱ هکتار را شامل می‌شود ضمن اینکه در این شهر ۳۵۵ بوستان و پارک شهری وجود دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdfz0j.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما