سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 81046
منبع : خبرگزاری تسنیم

50 میلیون دلار کالا در 4 ماهه نخست سال 98 از قم صادر شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان در چهارماهه نخست سال جاری را بیش از ۵۰ تن و با ارزش ۵۰ میلیون دلاری دانست.
۵۰ میلیون دلار کالا در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ از قم صادر شد
۵۰ میلیون دلار کالا در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ از قم صادر شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری از مشاغل سخت و پراسترس است که جز با عشق و علاقه نمی‌توان در این حرفه ماندگار شد.

وی با بیان اینکه تا پایان تیرماه 277 فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 12 هزار و 862 میلیارد ریالی صادر شده است عنوان کرد: با صدور این مجوزها برای 5026 نفر اشتغال پیش‌بینی‌ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: 22 فقره جواز تأسیس توسعه‌ای با 1696 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با پیش‌بینی اشتغال‌زایی 971 نفری نیز تا پایان تیرماه صادر شده است.

وی میزان صادرات از استان قم تا پایان تیرماه را مورد توجه قرار داد و افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان در این مدت بیش از 50 تن و با ارزش 50 میلیون دلاری که شامل محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی، صنایع شیمیایی، اسنک، سوخت‌ها، روغن‌های معدنی، ماشین‌آلات، مفتول مسی، الیاف سنتتیک یا مصنوعی، کفش و غیره بوده است.

به گفته سیجانی عمده کشورهای صادراتی محصولات استان قم شامل عراق، هند، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان و چین بوده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان صادرات استان بر اساس میزان مبدأ تولید، 85 هزار تن و به ارزش 85 میلیون دلار بوده است، یادآور شد: میزان واردات استان تا پایان تیرماه سال جاری به ارزش 133 میلیون دلار و با وزن 26 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciquav.t1az52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما