سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 81051
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی:

شادی های مشروع و حلال را در دهه ولایت به جامعه معرفی کنیم

قم نيوز : عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی خواستار تبیین و معرفی شادی های مشروع و حلال به آحاد مردم به خصوص در ایام دهه ولایت و امامت شد.
شادی های مشروع و حلال را در دهه ولایت به جامعه معرفی کنیم
شادی های مشروع و حلال را در دهه ولایت به جامعه معرفی کنیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علیرضا پیروزمند ضمن تبریک ولایت و امامت ابراز داشت: ایام سراسر شادی عید قربان تا عید غدیر، یکی از بهترین فرصت هایی است که با برگزاری مراسم های جشن و شادی، این ایام الله را به خوبی گرامی بداریم و به ویژه شاخصه های شادی حلال و مشروع را به جامعه به درستی معرفی کنیم.

وی افزود: واقعیت آن است که دین اسلام به عنوان یک شریعت جامع و کامل به کلیه ابعاد مورد نیاز بشر توجه داشته و از جمله مسایلی که حقیقتاً در رشد و تکامل آدمی نیز تأثیر بسیار مهمی دارد، مساله فرح و نشاط در زندگی است که تحقق این مهم، خود زمینه ساز انبساط خاطر و تحرک و نشاط و شادابی در جامعه می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: از سویی در سیره اهل بیت(ع) و بزرگان ما نیز مزاح و فراهم سازی اسباب فرح و نشاط مومن مورد توجه خاصی قرار گرفته و از همین روست که بحث ادخال السرور و ایجاد انبساط خاطر در برادر مومن، البته با لحاظ معیارها و چارچوب های شرعی و اخلاقی و پرهیز از ورود به خطوط قرمز در این باره، به عنوان یک فضیلت برشمرده شده است.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در این قبیل مسایل نباید رویه افراط و تفریط را پی گرفت، به این معنا و مفهوم که از یک سو و به اسم توسل به حضرات معصومین(ع) وضعیت به نحوی نباشد که عده ای بهانه پیدا کرده و بگویند متدینین، همواره به دنبال اشک و گریه و عزاداری هستند و از آن سو نیز وضع به گونه ای نباشد که خدای ناکرده به اسم شادی و برگزاری مراسم جشن به نام ائمه اطهار(ع) دچار گناه و تهمت و معصیت شویم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcez78v.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما