چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب : 81068
منبع : خبرگزاری فارس

پیامک‌هاى کلاهبرداری در کمین اطلاعات بانکى شهروندان

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم در هشدارى به مردم از ارسال پیامک‌هاى انبوهى خبر داد که در روزهاى اخیر منجر به سرقت اطلاعات و خالى شدن حساب بانکى برخی شهروندان شده است.
پیامک‌هاى کلاهبرداری در کمین اطلاعات بانکى شهروندان
پیامک‌هاى کلاهبرداری در کمین اطلاعات بانکى شهروندان
به گزارش قم نیوز علی موالی اظهار کرد: اخیراً پیامک‌‌هایى با موضوعات مختلف نظیر دریافت بن کالا و شرکت در قرعه‌کشى براى شهروندان ارسال شده‌ است که در ادامه فرد را به صفحات فیشینگ هدایت و در نهایت مجرمان سایبرى با دریافت اطلاعات حساب بانکى و سایر اطلاعات محرمانه نظیر رمز دوم، تاریخ اعتبارسنجى و تاریخ انقضا کارت بانکى، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب وی اقدام کرده اند.

وى افزود: در این شگرد کلاهبردارانه که حاوى صفحه پرداخت جعلى (فیشینگ) است از فرد دریافت کننده پیامک، خواسته شده با کلیک بر روى لینک پیشنهادی، اطلاعات کارت بانکى خود به همراه رمزدوم را وارد کرده و از این طریق با دستیابى مجرمان سایبرى به اطلاعات ارزشمند و حساس، از موجودى حساب قربانیان برداشت و یا حساب آن ها را به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از شهروندان خواست، یک کارت بانکى جداگانه را براى خریدهاى اینترنتى اختصاص داده که موجودى زیادى نداشته و ترجیحاً از حساب بانکى اصلى و حقوقى خود براى خریدهاى اینترنتى استفاده نکنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4xq4.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما