چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81072
منبع : خبرگزاری تسنیم

سیستم پابند الکترونیکی زندانیان در قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : دادستان عمومی و انقلاب قم از راه‌اندازی پابند الکترونیکی زندانیان در قم خبر داد.
سیستم پابند الکترونیکی زندانیان در قم راه‌اندازی شد
سیستم پابند الکترونیکی زندانیان در قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز مهدی کاهه از استفاده و راه‌اندازی سیستم مراقبت الکترونیکی محکومین واجد شرایط در محدوده کنترل‌شده خارج از زندان در قم خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر حبس زدایی، اجرای ماده 62 قانون مجازات اسلامی و آیین‌نامه اجرایی صادره رئیس قوه قضائیه این طرح در قم اجراشده است.

وی اهداف استفاده از پابندهای الکترونیکی در قم را شامل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از ورود محکومین دارای جرائم سبک به زندان‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان در اثر نبود سرپرست، ارتقاء سطح کمی و کیفی زندان و زندان بانی و غیره برشمرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان زندان‌ها در قم هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده و مشمولان و مجرمان دارای محکومیت درجه 5 تا 8 با شرایط مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری را شامل خواهند شد.

وی عملکرد این پابندها را مدنظر قرار داد و گفت: این پابندها مانند جی‌پی‌اس عمل کرده و با هرگونه دستکاری و یا خروج از محدوده تعیین‌شده از سوی مقام قضائی بلافاصله هشدار و در صورت عدم توجه فرد به هشدار قضائی، دستورات لازم صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchivn6.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما