چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 81088
منبع : خبرگزاری تسنیم

وضعیت سایت 18 هکتاری دفن پسماند شهرداری قم مطلوب نیست

قم نيوز : ​​​​​​​معاون فنی و عمرانی فرمانداری قم با تأکید بر اینکه سایت ۱۸ هکتاری دفن پسماند شهرداری قم وضعیت نامطلوبی ندارد گفت: این سایت در بالادست قم قرار داشته و سبب آلودگی رودخانه قم شده است.
وضعیت سایت ۱۸ هکتاری دفن پسماند شهرداری قم مطلوب نیست
وضعیت سایت ۱۸ هکتاری دفن پسماند شهرداری قم مطلوب نیست
به گزارش قم نیوز علی طالبی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، تخلیه پسماندهای صنعتی در حریم رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه سلمان را مورد انتقال قرار داد و اظهار داشت: پسماندهای تخلیه‌ شده در این منطقه فاصله نزدیکی با چاه‌های آب آشامیدنی شهر قم دارد، در نتیجه ضروری است که پسماند صنعتی از این منطقه جابه‌جا شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری قم با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای انتقال پسماندهای رودخانه سلمان گفت: تخلیه نخاله در اطراف جاده‌ها و حریم رودخانه ممنوع است، باید تابلویی را شرکت آب منطقه‌ای بزند که هرگونه تخلیه پسماند پیگرد قانونی دارد و در صورت مشاهده تخلیه پسماند در این حریم‌ها برخورد جدی با آن‌ها صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه سایت 18 هکتاری دفن پسماند شهرداری قم وضعیت نامطلوبی ندارد، افزود: این سایت در بالادست قم قرار داشته و سبب آلودگی رودخانه قم شده است در حالی‌ که باید در پایین‌دست قم مکان‌یابی می‌شد تا شاهد این آلودگی‌ها نبودیم.

طالبی با تأکید بر اینکه ابزارهای نظارتی قوی برای کنترل امحا و دفن پسماندهای ویژه و صنعتی داریم، ادامه داد: بنا نیست که برای واحدهای تولیدی تسهیلات بدهیم و این واحدها پس از راه‌اندازی پسماند خود را در محیط رها کرده و سبب آلودگی‌های زیست‌محیطی شوند.

در ادامه جلسه دادیار دادسرای قم با تأکید بر اینکه محیط‌زیست استان برنامه جامعی برای دفع پسماندهای صنعتی قم ندارد، گفت: بارها به محیط‌زیست قم گفته‌ایم برنامه جامعی برای این نوع از پسماندها داشته باشند، در حالی‌ که همه نظارت‌ها را به کناری نهاده‌ایم و در پی چگونگی تخلیه این پسماندها هستیم.

محمد کشاورزی با تأکید بر اینکه محیط‌زیست وظایف ذاتی خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد، افزود: انتظار داشتن برنامه جامع از دستگاه متولی داریم اما متأسفانه آن را نمی‌بینیم، اگر به این نحو پیش برویم هر روز شاهد یک مشکل جدید در شهر خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با تمام توانی که دارد نظر خاصی به محیط‌زیست دارد و از تمام توان خود برای حفظ محیط‌زیست استفاده می‌کند، اما اینکه کجا مواد پسماند تخلیه می‌شود را نمی‌دانیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78v.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما