چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 81091
منبع : خبرگزاری فارس

استفاده از ظرفیت حسینیه‌های شهر قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: باید از مساجد و حسینیه‌ها شهر قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین استفاده شود تا ظرفیت مردمی در خدمت به زائرین به کار گرفته شود.
استفاده از ظرفیت حسینیه‌های شهر قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین
استفاده از ظرفیت حسینیه‌های شهر قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به حضور زائرین غیرایرانی اربعین در شهر قم اظهار کرد: ساماندهی این زائرین یک تکلیف قانونی است و هیأت‌های مذهبی می‌توانند در صورت تمایل از زائرین ایرانی در شهر قم استقبال کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام در سامانه سماح برای زائرین اربعین ضروری است، این سامانه می‌تواند که آمار ضروری را در اختیار مدیران برای برنامه ریزی قرار بدهد و زائرین باید پیش از سفر به زیارت اربعین خود را بیمه کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: اگر یک زائر اربعین بیمه نباشد، در صورت وقوع مشکل هیچ کسی پاسخگو نخواهد بود.

عالی پور استفاده از ظرفیت حسینیه‌های شهر قم در ایام اربعین را ضروری دانست و تصریح کرد: باید از مساجد و حسینیه‌ها شهر قم برای خدمت رسانی به زائرین اربعین استفاده شود تا ظرفیت مردمی در خدمت به زائرین باشد، خدمت رسانی به زائرین اربعین در مصلای قدس نیز با استفاده از نذورات مردمی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: زمینی در مرز مهران برای پشتیبانی از موکب‌های استان قم در اختیار استان قرار گرفته است و در سال‌های آینده به دنبال ساخت و ساز در این زمین هستیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: باید پیگیری‌ها برای وصل راه آهن شلمچه به بصره صورت بگیرد تا بخشی از زائرین از این طریق به عراق اعزام شوند.

عالی پور خدمت رسانی به موکب‌های اربعین استان قم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید در رفع مشکلات این موکب‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizuav.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما