پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 81106
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

قدیری ابیانه: تجربه برجام نشان داد که با تکیه بر بیرون نمی توان تحولی ایجاد کرد

قم نيوز : تحلیلگر مسائل اقتصادی و سیاسی تصریح کرد: تجربه برجام به عینه نشان داد که با تکیه بر بیرون و دل خوش کردن به وعده های بیگانگان، نمی توان تحول مطلوبی در کشور ایجاد کرد.
تجربه برجام نشان داد که با تکیه بر بیرون نمی توان تحولی ایجاد کرد
تجربه برجام نشان داد که با تکیه بر بیرون نمی توان تحولی ایجاد کرد
به گزارش قم نیوز دکتر محمد حسن قدیری ابیانه با  اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه دولت در طول حدود شش سال گذشته به بهانه برجام، عملاً اقتصاد کشور را به حال خود رها کرد و نتیجه آن هم، وضع کنونی است که مردم و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در چه شرایط سختی قرار گرفته اند.

وی افزود: دولت کنونی از وقتی که بر سر کار آمد، به جای اتکای به توان داخلی همه امیدش را به برجام و تعامل با آمریکا بست و البته بسیار هم کوشید که در اذهان عمومی برجام را عامل تغییرات بزرگ جلوه دهد و همین مساله نیز موجب رکود در کشور شد، چرا که عملاً هرکسی قصد داشت یک کار اقتصادی شروع کند و یا کار اقتصادی‌ خود را توسعه ببخشد، منتظر فرارسیدن وعده‌های آقای رئیس جمهور ماند و در نهایت برجام هم نتیجه ای غیر از آن چیزی داشت که دولتمردان ما مدعی آن بودند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این که حدود پنج ماه از سال "رونق تولید" می گذرد و بسیاری از وعده وعیدها در راستای حمایت از تولید ملی و رونق تولید، نافرجام مانده است، ابراز داشت: اگر ما می خواهیم که حقیقتاً در کشور تحولی رخ دهد، باید زمینه تحقق خواسته ها و منویات مقام معظم رهبری در عرصه های گوناگون به خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را فراهم کنیم و این کار هم به صرف شعار رخ نمی دهد، بلکه عزم جدی مسئولان در عرصه عمل را می طلبد.

وی افزود: ما باید از تجربیات چهل سال گذشته به خصوص در همین سال های اخیر در قضایای برجام، درس عبرت گرفته و بدانیم که نباید به وعده های دیگران دل خوش کرده و از توانمندی ها و ظرفیت های داخل غافل شویم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfvydc.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما