يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 81236
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله صافی: علت ضعف مسلمانان دوری از غدیر است

قم نيوز : امروز اگر مسلمانان در جهان در ضعف و سستی هستند و خود را در مقابل مستکبران و زورمندان می‌بازند یک علت دارد و آن دوری از غدیر و ولایت صاحب غدیر وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی - علیه افضل صلوات المصلین - است.
علت ضعف مسلمانان دوری از غدیر است/ وظیفه همه ما آشنایی با غدیر است
علت ضعف مسلمانان دوری از غدیر است/ وظیفه همه ما آشنایی با غدیر است
به گزارش قم نیوز متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  به دوازدهمین اجلاس سالانه غدیر ۱۴۴۰ ه.ق،  در مشهد مقدس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله

الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمة المعصومین صلوات الله علیهم أجمعین

بزرگترین عید آسمانی، عید سعید غدیر را به آستان مقدس حضرت بقیة الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و به شما غدیریان عزیز و شیعیان با اخلاص تبریک و تهنیت عرض می کنم‌.

اجتماع پرشکوه و با عظمت اساتید ارجمند ، دانشمندان و دانشجویان و فضلای محترم را در پایگاه ولایت - مضجع نورانی هشتمین امام معصوم حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء - گرامی می داریم.

برای حقیر افتخار است که بار دیگر عرض ادب و چاکری خود را به خادمان سرافراز غدیر اعلام نموده و نام خود را به عنوان کوچکترین جاروکش محافل غدیری در دفتر ماندنی و جاودانی خدمتگزاران و چاکران دربار آستان مقدس علوی ثبت نمایم.

حقیر واقعاً کوچکتر از آن هستم که بخواهم عرضی داشته باشم:

اندر آن ساحت که بر پشت صبا بندند زین – با سلیمان چون برانم من که مورم مرکب است

غدیری که صاحب این قبه منوره سامیه می فرمایند: ان الغدیر فی السماء أشهر منه فی الأرض

 آسمانیان این روز بزرگ را بهتر می شناسند و بهتر از ما از آن تجلیل و تکریم می نمایند. روزی که خداوند متعال به جبرائیل امین فرمان می‌دهد که همه فرشتگان بر گرد او جمع شوند و تخت کرامت را در مقابل بیت المعمور نصب نموده و این فرشته مقرب الهی بر بالای آن تخت رفته و مدح و ثنای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بگوید و نسبت به شیعیان امیرالمؤمنین -علیه افضل صلوات المصلین - طلب آمرزش و رحمت الهی نماید.

روزی که خداوند متعال می‌خواهد بزرگترین برگزیده و محبوب خود را بعد از پیامبر رحمت، به عالم هستی معرفی نماید و خلعت مقدس امامت و ولایت را بر اندام ملکوتی عزیز خودش بپوشاند.

غدیر نه یک روز و نه یک ماه و نه یک سال است. غدیر یک تاریخ است و غدیر یک جهان است. غدیر مکتب بزرگ انبیاء و مدرسه عالی سفیران توحید و دانشگاه هدایت انسان‌ها در طول تاریخ است.

آنان که به غدیر وصل شدند و از برکه کوثری غدیر آب حیات را نوشیدند و جام طهور را از اقیانوس بی‌کران غدیر سرکشیدند، حقیقت انسانیت و کمال بشری را دریافت نمودند و در صراط مستقیم قدم برداشته، و در مقابل، کسانی که نتوانستند خود را از ماء معین و شراب طهور غدیری سیراب نمایند، از اوج رفعت و کمال انسانیت به حضیض مذلت و بدبختی و ظلمت و تاریکی افتادند.

 و در یک کلام، غدیر نور است  که درخشندگی آن عالم هستی را فراگرفته و تابندگی آن فراتر از قرون و سال و تاریخ است.

اساتید بزرگواری که در این مجلس نورانی غدیری شرکت نموده اید!

عرض حقیر به شما بزرگان فقط یک کلمه است و آن اینکه اهتمام نمائید در بزرگداشت غدیر و حفظ آثار و برکات آن امروز اگر مسلمانان در جهان در ضعف و سستی هستند و خود را در مقابل مستکبران و زورمندان می‌بازند یک علت دارد و آن دوری از غدیر و ولایت صاحب غدیر وجود مقدس حضرت امیرالمؤمنین علی - علیه افضل صلوات المصلین - است.

وظیفه همه ما و شما این است که مردم را بیشتر به معارف غدیری و کتاب شریف نهج البلاغه و تفاسیر آیات امامت و ولایت آشنا کنیم، و در این راه، در طول سال با تشکیل کلاس‌ها و درس‌ها از کلمات نورانی اهل البیت علیهم السلام کمال استفاده را ببریم.

از اینکه مصدع اوقات گران بهای شما شدم عذرخواهم. ان‌شاء الله تعالی عنایات و توجهات خاصه حضرت بقیة الله الأعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء شامل این محفل نورانی و شرکت کنندگان محترم باشد. والسلام علیکم و رحمة الله

لطف الله صافی
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjm8eo.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما