دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81245
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای طرح زندگی به سبک رضوی در قم

قم نيوز : مسؤول کانون خانواده‌ آستان قدس رضوی در استان قم از اجرای طرح زندگی به سبک رضوی در قم خبر داد.
اجرای طرح زندگی به سبک رضوی در قم
اجرای طرح زندگی به سبک رضوی در قم
به گزارش قم نیوز سمیه صفری با بیان اینکه طرح زندگی به سبک رضوی در قالب آموزش، مشاوره و حمایت از سوی آستان قدس رضوی از سه سال گذشته در مشهد اجرا شده است اظهار کرد: در این طرح زوجین از سراسر کشور به مشهد مشرف می‌شدند تا در این طرح شرکت کنند و از کلاس‌های غیر حضوری و حضوری بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنا شده تمام استان‌ها این طرح را اجرا کنند. پیرو این امر جلسه اول طرح در استان‌ها برگزار می‌شود.

مسؤول کانون خانواده‌ آستان قدس رضوی در استان قم با بیان اینکه جلسات آموزشی در زمینه مباحث اولیه زندگی با حضور روانشناسان برگزار می‌شود گفت: اگر زوجین به مشکلی برخورد کنند و به مشاوره حضوری نیاز داشته باشندبه مشاوران حضوری ارجاع داده می‌شوند.

وی از شرکت حدود 600 نفر در طرح زندگی به سبک رضوی خبر داد و افزود: نهادهای مختلف مانند مجمع جهانی اهل بیت، دفتر تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، جامعة الزهرا و مسجد جمکران در این طرح همکاری دارند.

صفری عنوان کرد: مرکز مشاوره‌ نیز بناست راه‌اندازی شود تا به صورت رایگان به زوجین و خانواده‌ها خدماتی را ارائه کند البته در زمینه مسائل مالی و جهیزیه نیز با نهادهایی رأیزنی و همکاری صورت می‌گیرد تا بتوانیم امکاناتی از نظر تهیه وسائل و مکان تالار عروسی با تخفیف یا اقساط به زوجین اختصاص پیدا کند.

وی از برگزاری همایش زندگی به سبک رضوی در مسجد جمکران روز 27 مرداد ماه خبر داد و افزود: 600 نفر در این همایش شرکت کردند که این افراد در سامانه ثبت‌نام اعلام آمادگی کردند تا از مباحث مشاوره‌ای این همایش در حوزه مباحث مهم زندگی بهره‌مند شوند.

مسؤول کانون خانواده‌ آستان قدس رضوی در استان قم تصریح کرد: مباحثی در حوزه مسائل زندگی، روابط زوجین و روابط با خانواده‌ها در کلاس‌های آموزشی مطرح می‌شود تا زوجین آگاهی‌های لازم را کسب کنند.

وی از اجرای طرح حسنی(واسطه‌گری ازدواج) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این طرح در راستای ساماندهی وضعیت ازدواج است تا این مسئله مهم سر و سامان بگیرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcji8eo.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما