دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 81252
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس هیئت کبدی قم:

۲۸۰ جوان قمی جذب رشته کبدی شده‌اند

قم نيوز : رئیس هیئت کبدی استان قم گفت: ۲۸۰ کبدی کار جوان قمی جذب رشته کبدی شده‌اند اما آمار واقعی کبدی کاران قمی در حال حاضر بیش از این رقم است.
۲۸۰ جوان قمی جذب رشته کبدی شده‌اند
۲۸۰ جوان قمی جذب رشته کبدی شده‌اند
به گزارش قم نیوز مسلم رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته کبدی در قم یک رشته در حال گسترش است و این را آمار رو به فزونی ورزشکاران، مربیان و باشگاه‌ها به ما می‌گوید اما انتظار نتیجه گیری سریع انتظاری غیر منطقی است و ما در مسیر رشد پله به پله قرار داریم.

وی افزود: در حال حاضر علی اصغر وفایی کبدی کار قمی در تیم ملی کبدی جوانان حضور دارد و این برای ما یک اتفاق مثبت و بزرگ محسوب می‌شود که توانسته‌ایم ملی پوش داشته باشیم در حالی که روند رسیدن یک ورزشکار به تیم ملی بسیار دشوار است و علاوه بر تلاش‌ها و سختی‌ها، رایزنی و پیگیری‌های لازم از سوی استان مربوطه را می‌طلبد.

رئیس هیئت کبدی استان قم گفت: آخرین آمار کبدی کاران سازمان یافته قمی حاکی از فعالیت ۲۸۰ دختر و پسر کبدی کار در قم است که البته با توجه به این که ملاک این شمارش، کارت بیمه است و کارت بیمه ورزشی نیز اعتباری یک ساله دارد و دیگر مثل گذشته در پایان سال شمسی به پایان اعتبار نمی‌رسد، پیش بینی می‌کنیم آمار واقعی ما بیش از این رقم باشد.

رشیدی بیان داشت: آمار ۲۸۰ کبدی کار در قم ممکن است آمار فوق العاده ای نداشته باشد اما ما باید خودمان را با گذشته مقایسه کنیم. در گذشته آمار کبدی کاران ما بسیار محدود بود و این یک حرکت رو به جلو است که به تدریج نوجوانان و جوانان ما به کبدی علاقه نشان می‌دهند ضمن این که باشگاه‌های کبدی ما در سطح شهر در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: در کبدی دختران از لیلا دوست وندی مربی کرمانشاهی در تیممان استفاده می‌کنیم و نتایج حضور این مربی دارای سابقه ملی را دیده‌ایم. در مسابقات اخیر نوجوانان کشور در شیراز تیم ما گرچه بردی به دست نیاورد اما فاصله امتیازی این تیم با رقبا کاهش محسوسی پیدا کرده است و کبدی قم دیگر حریف آسانی برای هیچ تیمی نیست.

رئیس هیئت کبدی استان قم تصریح کرد: در بخش پسران نیز رضا کمالی مقدم از استان اصفهان که خود از اعضای کادر فنی تیم ملی جوانان است هدایت کبدی کاران قمی را بر عهده دارد و حضور وی نیز به ما کمک زیادی کرده است به طوری که امروز کبدی قم در مسابقه برابر استان‌های قدرتمند و صاحب قدرت، شانس پیروزی دارد و در صورت شکست، با حداقل نتیجه کار را واگذار می‌کند در حالی که در گذشته نتایج بسیار ضعیفی رقم می‌خورد و قم زنگ تفریحی برای رقبا بود.

رشیدی ادامه داد: نسل جدید کبدی قم ما را به آینده امیدوار کرده است به طوری که تعداد منتخبی از دختران و پسران ما در فهرست برگزیده استعدادهای برتر کشور قرار دارند. تمایل به کبدی نسبت به گذشته بیشتر شده اما باید بپذیریم که استقبال از کبدی نمی‌تواند در سطح رشته‌های جذاب‌تر و شناخته شده تر در دید مردم مثل رشته‌های توپی باشد. ما تلاش می‌کنیم مردم را با کبدی آشنا کنیم و هدف، کمک به کبدی و جوانان علاقمند به ورزش است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchiin6.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما